Pere Navarro, director de la DGT: "No toca augmentar sancions"
- El director general de la DGT explica que caldrà assegurança obligatòria per circular amb un patinet elèctric
- Pere Navarro: "Conduir amb el mòbil a la mà suposarà fins a 6 punts i es mantindran els 200 euros de multa"
- Entrevista al 'Cafè d'idees' | La 2 i Ràdio 4
El director general de la Dirección General de Tráfico (DGT), Pere Navarro, explica que la nova Llei de Trànsit no afectarà les multes econòmiques, si no que posa al dia el permís per punts: "No toca augmentar sancions". En una entrevista al 'Cafè d'idees', Navarro diu que entre els canvis més destacats hi ha l'augment de la retirada de punts per conduir amb el telèfon mòbil a la mà: "Des del 2016, la primera causa dels accidents mortals és la distracció i té un nom: telèfon mòbil i whatsapp".
Amb la nova Llei es podran treure fins a 6 punts per dur el telèfon a la mà o 3 si s'està en un suport, però s'està manipulant, la sanció econòmica es manté en 200 euros.
Assegurança obligatòria pels patinets elèctrics
Pere Navarro afirma que caldrà l'assegurança obligatòria per circular amb patinet elèctric: "Hi ha consens i l'assegurança és sí o sí, però depèn del ministeri d'Economia". El director general de la DGT recorda que l'ús del patinet està prohibit a les carreteres i limitat a les ciutats.
Navarro diu que cal acordar-ne l'ús amb els ajuntaments i descarta que s'hagi d'aprovar un examen per conduir un patinet elèctric: "s'ha de disciplinar i falta acordar petits detalls".
"Molt em temo que les autopistes les han de pagar els usuaris"
Amb relació a l'eliminació d'alguns peatges a les autopistes de l'Estat, el director general de la DGT diu que ho han de pagar els usuaris com passa a la resta d'Europa "no hi ha massa alternatives". Pere Navarro assegura que "tenim unes carreteres esplèndides" i cal valorar, conservar i mantenir la xarxa viària: "A tot Europa ho paga qui ho utilitza".
"El xamfrà s'hauria de declarar patrimoni de la humanitat"
Pere Navarro celebra el consens per establir el límit de velocitat dels 30 km/h als carrers d'únic sentit a les ciutats i considera que permet conviure totes les formes de mobilitat: "Si ho fem bé, podrem començar a retirar els senyals de trànsit i fins i tot carrils bici".
Navarro ha lamentat que s'hagi dificultat l'ús tradicional del xamfrà de Barcelona per aparcament o terrasses: "Ho hauríem de declarar patrimoni de la humanitat. Ho hauríem de blindar".