Enlaces accesibilidad

Els impulsors de D-Hub que vol substitutir Nissan es proposen recuperar els antics treballadors

  • Volen recuperar les 1.500 persones que no es van acollir a prejubilacions o baixes voluntàries
  • També es proposen mantenir els treballs indirectes

Per
Reindustrialització de Nissan: el D-Hub reactivarà l'activitat a principis de 2023

El 31 de març està marcat al calendari del Hub de Descarbonització que vol substituir Nissan. És la data que han fixat amb empresa, sindicats i administracions per tancar el projecte del conglomerat empresarial que té més números de quedar-se amb el projecte. Els impulsors expliquen, en una entrevista a l'Informatiu de RTVE Catalunya, que volen recuperar els treballadors de la companyia per reactivar l'activitat a les plantes l'any vinent.

Llum verda al hub de electromovilitat per Nissan de la Zona Franca | Climent Sabater

El Hub d'Electrificació que, previsiblement, substituirà Nissan estarà a ple rendiment a principis de l'any que ve. Precisament, quan esperen tornar a contractar el gruix dels treballadors de la companyia nipona. "Que el personal es pugui reincorporar progressivament a mesura que els projectes vagin entrant en procés productiu, i que això succeeixi durant l'any 2023", avança Rafa Ruiz, gerent de Btech Center.

Els impulsors volen recuperar les 1.500 persones que no es van acollir a prejubilacions o baixes voluntàries en els pròxims tres anys. També es comprometen a mantenir molts dels llocs de treball indirectes.

El nostre objectiu és mantenir tota la cadena de subministrament, tota la cadena de proveïdors, i mantenir la feina en un període d'un any i mig

"El nostre objectiu és mantenir tota la cadena de subministrament, tota la cadena de proveïdors, i mantenir la feina en un període d'un any i mig en aquests proveïdors", assegura Ruiz.

Tot i que una vintena d'aquestes empreses han tancat avui dia. A mes i mig perquè es decideixi qui es queda a les plantes catalanes de Nissan, el Hub aposta per instal·lar-se a les de Zona Franca i Montcada, tal com assegura, Joan Orús, el CEO de QEV Technologies: "Zona Franca fa tot el muntatge de vehicles, però com a proveïdora de totes les peces d'estampació, necessitem els actius actuals que hi ha a Montcada".

Unes fàbriques que es dedicaran, principalment, a renovar el parc automobilístic d'empreses del sector logístic. Tot i que també fabricaran vehicles per a terceres marques (com Hispano Suiza o Ebro). Precisament el mes vinent presentaran un dels nous models que sortiran d'aquesta planta... Serà el primer dels cinc o sis que volen fabricar. L'objectiu és arribar als 60.000 vehicles el 2025, fins a aconseguir els 100.000 anuals.