Els impulsors de D-Hub que vol substitutir Nissan es proposen recuperar els antics treballadors
- Volen recuperar les 1.500 persones que no es van acollir a prejubilacions o baixes voluntàries
- També es proposen mantenir els treballs indirectes
El 31 de març està marcat al calendari del Hub de Descarbonització que vol substituir Nissan. És la data que han fixat amb empresa, sindicats i administracions per tancar el projecte del conglomerat empresarial que té més números de quedar-se amb el projecte. Els impulsors expliquen, en una entrevista a l'Informatiu de RTVE Catalunya, que volen recuperar els treballadors de la companyia per reactivar l'activitat a les plantes l'any vinent.
El Hub d'Electrificació que, previsiblement, substituirà Nissan estarà a ple rendiment a principis de l'any que ve. Precisament, quan esperen tornar a contractar el gruix dels treballadors de la companyia nipona. "Que el personal es pugui reincorporar progressivament a mesura que els projectes vagin entrant en procés productiu, i que això succeeixi durant l'any 2023", avança Rafa Ruiz, gerent de Btech Center.
Els impulsors volen recuperar les 1.500 persones que no es van acollir a prejubilacions o baixes voluntàries en els pròxims tres anys. També es comprometen a mantenir molts dels llocs de treball indirectes.
“El nostre objectiu és mantenir tota la cadena de subministrament, tota la cadena de proveïdors, i mantenir la feina en un període d'un any i mig “
"El nostre objectiu és mantenir tota la cadena de subministrament, tota la cadena de proveïdors, i mantenir la feina en un període d'un any i mig en aquests proveïdors", assegura Ruiz.
Tot i que una vintena d'aquestes empreses han tancat avui dia. A mes i mig perquè es decideixi qui es queda a les plantes catalanes de Nissan, el Hub aposta per instal·lar-se a les de Zona Franca i Montcada, tal com assegura, Joan Orús, el CEO de QEV Technologies: "Zona Franca fa tot el muntatge de vehicles, però com a proveïdora de totes les peces d'estampació, necessitem els actius actuals que hi ha a Montcada".
Unes fàbriques que es dedicaran, principalment, a renovar el parc automobilístic d'empreses del sector logístic. Tot i que també fabricaran vehicles per a terceres marques (com Hispano Suiza o Ebro). Precisament el mes vinent presentaran un dels nous models que sortiran d'aquesta planta... Serà el primer dels cinc o sis que volen fabricar. L'objectiu és arribar als 60.000 vehicles el 2025, fins a aconseguir els 100.000 anuals.