Enlaces accesibilidad
Nou protocol

La banca ampliarà els horaris d'atenció presencial per combatre l'exclusió financera

  • Les entitats i el govern espanyol signen un protocol d'actuació que es tramitarà com a projecte de llei al març
  • El sector bancari ampliarà els horaris d'atenció presencial, introduirà canvis en l'atenció telefònica i oferirà formació
  • El decàleg respon a les darreres exigències dels usuaris del sector, encapçalades per la campanya 'Sóc major, no idiota'

Per
La banca signa el protocol per al foment de la inclusió financera

Les tres associacions bancàries més destacades del país han signat l'actualització del protocol per al foment de la inclusió financera. D'aquesta forma, el sector bancari ampliarà els horaris d'atenció presencial, introduirà canvis en l'atenció telefònica i oferirà formació a treballadors i clients.

Aquests són els principals punts que inclou el decàleg que han signat aquest dilluns l'Associació Espanyola de Banca, la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvi i la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit per combatre l'exclusió financera. La ministra d'Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, ha qualificat l'acord de "molt important", especialment per a les persones més grans i als col·lectius més vulnerables. També ha informat que el nou protocol d'actuació es tramitarà com a projecte de llei al llarg del mes de març.

El decàleg respon a les darreres exigències dels usuaris del sector, que han vist com el tancament d'oficines i la reducció dels horaris d'atenció es traduïa en un risc d'exclusió financera per a certs grups de persones. Així, ha tingut gran repercussió la campanya 'Sóc major, no idiota', amb Carlos San Juan com a cara visible.

Propostes

Per tal que tots aquests punts es compleixin, s'ampliarà l'objecte de l'Observatori d'Inclusió Financera per fer un seguiment de les mesures adoptades. El document inclou propostes com:

  • Ampliació dels horaris d'atenció presencial de nou del matí a dos del migdia per als serveis de caixa.
  • Tracte preferent a la gent gran en les sucursals, sobretot en aquelles oficines amb una altra afluència.
  • L'horari d'atenció telefònica anirà com a mínim de les nou del matí a les sis de la tarda, amb l'afegit que les trucades no poden tenir costos addicionals i hauran de ser atesos per una persona física.
  • Pel que fa a la formació, les associacions bancàries es comprometen a oferir educació financera, digital i de prevenció de fraus als clients pels canals que resultin més adequats. Les accions de formació també es duran a terme a les oficines, on es donaran indicacions específiques per atendre als col·lectius més vulnerables.
  • Els bancs també accedeixen a millorar i simplificar els seus dispositius i aplicacions, posant a disposició versions amb diferents idiomes i amb interfícies més intuïtives. A més, es repararan els caixers fora de servei per assegurar que tornen a funcionar en un termini màxim de dos dies.