El metavers, estrella de la tercera jornada del MWC
- La realitat augmentada i virtual han acaparat el protagonisme en el Pavelló d'Espanya, igual que el 5G
- La companyia La Frontera ofereix solucions de realitat virtual i augmentada per a formació, reunions d'empresa o vendes
- Futura Space ha apostat per fer accessible aquesta tecnologia al públic al congrés
El metavers és un dels protagonistes de la tercera i penúltima jornada del Mobile World Congress a Barcelona. La realitat augmentada i virtual han acaparat el protagonisme en el Pavelló d'Espanya, igual que el 5G. És un univers desconegut encara per a molts, però ja és objecte de debat i pot ser el camí de la manera de relacionar-nos en el futur.
Es tracta d'un univers virtual on els usuaris poden interactuar com si fos el món real. Un univers present als videojocs i al qual els més joves estan acostumats. S'hi pot accedir mitjançant dispositius mòbils o ulleres de realitat virtual o augmentada. Això sí, està encara en estat embrionari.
Renaixement del metavers
Són 35 empreses espanyoles les que estan en el Pavelló, entre elles La Frontera, que ofereix solucions de realitat virtual i augmentada per a formació, reunions d'empresa o vendes en general. El seu conseller delegat, Bruno Mata, ha afirmat que la realitat virtual "era un terreny cremat fa 2 o 3 anys perquè l'experiència no era molt bona", però que des que Zuckerberg, el fundador de Facebook, canviés de nom del seu grup pel de Meta i defensés aquesta tecnologia, la cosa ha canviat.
Aquest no és l'únic motiu de l'augment de l'ús del metavers, sinó també l'abaratiment dels dispositius, que han passat de costar 3.000 euros a 300, apunta. Les empreses ja s'interessen per aquesta tecnologia, però "fins que no abaixin més els preus i les ulleres virtuals no siguin més petites, la seva generalització arribarà més tard.", afirma.
Realitat virtual per al públic
Per a acostar la realitat virtual a l'usuari en el Pavelló d'Espanya presenta la seva solució tecnològica Futura Space, un laboratori d'I+D amb seu a Barcelona que ha apostat per portar aquesta tecnologia al públic. L'objectiu és que pugui crear el seu propi espai virtual "amb uns pocs clics" i sense necessitat de coneixements tècnics.
"De la mateixa manera que es van dissenyar eines com WordPress perquè es poguessin crear pàgines web sense necessitat de saber programar, nosaltres hem dissenyat 'Space Creator' per a permetre a la gent que no tingui cap mena de coneixement tècnic que creï el seu propi espai virtual", afirma la seva cofundadora i consellera delegada, Patrícia M. Val.
Passaport verd electrònic
Al MWC s'han presentat altres solucions tecnològiques que vetllen pel medi ambient. Així la sevillana Exxita Be Circular ha presentat el seu passaport verd electrònic per a dispositius basat en tecnologia 'blockchain' (cadena de blocs). La finalitat és fer un seguiment del producte des de la seva fabricació fins que es converteix en residu.
De la tecnologia 'blockchain' també es val Wise Security Global, una companyia que mostra una solució d'identificació digital descentralitzada, denominada Definitive ANEU, que permet controlar la identitat digital des del mòbil amb 'blockchain'. Amb això, qualsevol persona podrà tenir les seves dades i credencials en un mòbil per a identificar-se de manera segura.