Enlaces accesibilidad
Talles a les botigues

La Generalitat posa el focus en la pressió estètica

  • La Generalitat investiga una multinacional que només ofereix talles S o XS
  • El Govern enceta un pla d’acció per sensibilitzar els més joves i el món de la moda

Per
La Generalitat posa setge a la pressió estètica de la moda

Coincidint amb la celebració del Dia de la Dona, el Govern ha aprovat un pla d'acció contra la "pressió estètica". Una de les lluites en què es posa el focus és el de la moda, vetllant perquè les marques incloguin totes les talles. En aquest sentit, la Generalitat investiga una multinacional que només ofereix talles petites.

Entre les mesures del pla també destaquen el desenvolupament de continguts educatius en el marc del programa “Coeduca’t”, una campanya de sensibilització dirigida a la gent més jove i acords sectorials en el món de la publicitat i la moda perquè la representació dels cossos s’ajusti més a la realitat.

L’estètica del patriarcat

La consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Tània Verge, ha explicat que es tracta d’una sèrie de mesures de prevenció, actuació i reparació contra una "pressió estètica imposada pel patriarcat, que provoca que les dones visquin insatisfetes amb el seu cos tota la vida".

"La pressió estètica es manifesta també en la representació sistemàtica de cossos perfectes, joves i prims al cinema, la publicitat o la televisió. Però també es manifesta per exemple en què en moltes botigues no hi hagi més de la talla 42 o que les dones visquem en una operació biquini eterna", ha assenyalat.

Control de les talles

A petició del Departament d'Igualtat i Feminismes, l'Agència Catalana del Consum examinarà com s'està aplicant en la pràctica la regulació europea de talles a les botigues de roba. Sempre que estigui etiquetada amb el distintiu EUR, ha de complir-se una classificació de talles basada en les dimensions del cos en centímetres, de manera que una talla M o una talla L etiquetades amb el distintiu EUR han de tenir sempre la mateixa grandària, sigui com sigui la marca.

En aquest sentit, ja s’ha decidit investigar una cadena multinacional a partir d’una denúncia cursada a través del formulari disponible en la web del Departament d'Igualtat i Feminismes. La denúncia relata que la roba d'aquesta botiga per a dones té un tallatge tan petit que només la hi poden posar dones amb complexió de nenes, amb un cos prepúber i premenstrual, encara que no és una botiga destinada al públic femení infantil.