El túnel de Glòries en sentit Llobregat entrarà en servei el 3 d'abril
- Acaba una de les obres "de més complexitat tècnica" que s'ha fet a la capital catalana
- La novetat principal és l'eliminació dels carrils de circulació que quedaven a la Gran Via, entre el carrer Bilbao i Padilla
- Cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars
El túnel de Glòries entrarà en servei de manera definitiva la nit del 2 al 3 d'abril, un cop s'obri el trànsit en sentit Llobregat. L'Ajuntament de Barcelona subratlla que, d'aquesta manera, acaba una de les obres "de més complexitat tècnica" que s'ha fet a la capital catalana, una actuació que "allibera" de trànsit privat la superfície de la plaça.
El consistori també opina que la infraestructura té "una gran rellevància històrica i veïnal". La Guàrdia Urbana iniciarà els desviaments de circulació a última hora del dissabte 2 d'abril, per implantar la nova configuració viària al llarg de la nit. La previsió és que a les vuit del matí del diumenge 3 d'abril el túnel d'entrada ja estigui completament operatiu.
Modificacions en la mobilitat
L'obertura del túnel en sentit Llobregat comportarà modificacions a la mobilitat d'aquest àmbit, que afectaran tant els futurs usuaris del túnel com els vehicles que es desplacin a l'entorn de la plaça de les Glòries. La novetat principal és l'eliminació dels carrils de circulació en superfície que quedaven a la Gran Via, entre el carrer Bilbao i el carrer Padilla. En aquest àmbit no hi haurà trànsit de pas i només podran desplaçar-se pels laterals els vehicles de veïns, serveis, transport públic o d'emergència.
Amb la nova configuració viària els vehicles que circulin pel túnel, en sortir, tindran l'opció de pujar pel carrer Padilla (carril dret) o bé pel carrer Marina (carril central). En línia recta per la Gran Via, des del carril esquerre, només podran circular els autobusos. Abans d'entrar al túnel, a l'altura de la Rambla de Poblenou, hi haurà una sortida cap al lateral de la Gran Via exclusiva per als autobusos i els taxis. La resta de vehicles que circulin per la C-31 i vulguin accedir al lateral de la Gran Via hauran d'utilitzar la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou.
Les modificacions provocaran l'eliminació del gir actual des de l'àmbit central de la Gran Via en sentit Llobregat cap al carrer de la Independència. Els vehicles que usaven aquest itinerari per connectar amb el carrer Aragó tindran dues opcions: sortir per la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou, continuar per Bac de Roda i després girar cap a Aragó o Mallorca o bé seguir a la C-31 cap a l'interior del túnel i arribar a Aragó a través de Padilla o Marina.
El carrer de la Llacuna quedarà sense connexió amb la Gran Via en sentit Llobregat i únicament restarà operatiu un carril per accedir al lateral mar, en sentit Besòs (guals i serveis). En el tram entre el carrer de Perú i la Gran Via, el carrer Llacuna es pacificarà i es permetrà la circulació només per ús veïnal i per accedir a la zona de càrrega i descàrrega del centre comercial.
La nova configuració viària del túnel de Glòries permetrà sumar un carril específic d'entrada a Barcelona per al transport públic. De la mateixa manera que el túnel en sentit Besòs, el sentit Llobregat comptarà també amb un nou tram de carril bus que permetrà que els autobusos que vinguin del carril bus de la C31 puguin enllaçar amb el de la Gran Via, travessant Glòries i arribant fins al centre de la ciutat amb un carril.
78.000 vehicles diaris
En aquest sentit, l'Ajuntament destaca que cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars, incloent-hi els interurbans, regulars i discrecionals, i en surten una xifra similar, el que suposa 15.000 persones d'entrada i 15.000 més de sortida movent-se amb transport col·lectiu.
Alhora, el consistori calcula que des de l'enderroc de l'anella viària el trànsit privat ha passat de 95.000 vehicles diaris (45.000 en sentit Llobregat i 50.000 en sentit Besòs) a 78.000 (43.000 i 35.000).