La patronal de les benzineres adverteix que no poden finançar les bonificacions
- La patronal PIMEC dona suport al pla anunciat pel Govern per fer front a l'alça de preus dels combustibles
- Unes mesures que arriben quan els preus del carburant han pujat entre un 22 % i un 33 % des de principi d'any
- La rebaixa de 20 cèntims al litre de gasolina s'aprovarà aquest dimarts al Consell de Ministres i entrarà en vigor el pròxim divendres
La Confederació Espanyola d'Estacions de Servei (CEEES) adverteix que les petites i mitjanes empreses no tenen capacitat financera per avançar les mesures que ha anunciat el Govern. Entre aquestes, la rebaixa de 20 cèntims al litre de gasoil, una mesura que arriba quan els preus del carburant han pujat entre un 22 % i un 33 % des de principi d'any. En canvi, la patronal PIMEC ha donat suport al pla que s'aprovarà aquest dimarts al Consell de Ministres i que entrarà en vigor el pròxim divendres.
Antoni Cañete, el president de la patronal, ha afirmat a una entrevista al Cafè d'Idees amb Gemma Nierga que hem de "prendre consciència de la importància que no ens caigui el més preuat que tenim" i que necessitem tenir "compensacions" per la situació que estem vivint. Entre els consumidors, hi ha opinions confrontades respecte a la rebaixa del preu del gasoil. Uns creuen que la mesura l'acabarem pagant tard o d'hora i altres pensen que serà positiva per l'economia.
PIMEC exigeix "rapidesa" en l'aplicació de les mesures
D'altra banda, Cañete ha demanat "preus justos" per a l'energia i ha assegurat que "estem pagant un sobrecost que no té cap sentit". A més, exigeix rapidesa en la implantació de les mesures. "Un autònom o una pime no pot esperar un mes a què els canviïn els costos energètics", ha explicat el president de la patronal. Per això, creu que el pla anunciat pel Govern arriba tard, malgrat que "benvingut".
Els transportistes anuncien una tractorada
Un sector minoritari dels transportistes continuen les protestes, ja que consideren que les mesures anunciades pel Ministeri són "insuficients" i demanen més concreció. La Plataforma en Defensa del Transport és l'única que segueix en vaga, justificant que a alguns d'ells "no els surt a compte traure el camió". Per això, una de les seves reivindicacions és no haver de treballar per sota dels costos d'explotació.
Una de les principals reclamacions dels transportistes és assegurar els seus marges a través de la regulació estatal de la cadena alimentària. Així volen evitar que al seu sector passi el mateix que al camp, on gran part dels beneficis se'ls queden els intermediaris. Asseguren que no volen "diners dels contribuents", sinó una llei que els protegeixi i eviti la fallida d'un sector conformat, principalment, per autònoms i microempreses.
En aquesta nova jornada d'aturades, un centenar de camioners ha iniciat una marxa lenta a Barcelona des de Zona Franca i, com ja va sent habitual, han tallat un sentit de circulació de la Ronda Litoral i després l'altre. Aquest dimecres, però, tenen previst fer una tractorada que començarà a les 10 hores del matí, que sortirà des del mateix punt i que tallarà la Ronda Litoral i la Ronda de Dalt.