Enlaces accesibilidad

Retards a diverses línies de Rodalies per les obres de millora

  • Les obres s'han desenvolupat amb normalitat durant el cap de setmana, però aquest dilluns han provocat alteracions d'horaris i combois
  • Renfe assegura que el pla de mobilitat alternatiu només ha tingut "alguna incidència puntual"
  • Els treballs de millora acabaran el febrer del 2023

Per
Primer dia feiner amb afectacions a Rodalies per les obres a la xarxa

Aquest dilluns és el primer dia laborable amb les modificacions del servei de Rodalies en marxa. Unes obres que afecten línies com l’R1, l’R4 o l’R8. S'han desenvolupat amb normalitat durant el cap de setmana, però aquest dilluns han provocat alteracions d'horaris i combois. En aquest sentit, molts usuaris s’han queixat que els retards que ja patia la via ara s’han empitjorat.

Els treballs de millora afectaran diverses línies fins al febrer del 2023 i responen a un pla que ja era conegut des de feia temps, però que l’operadora ha començat a dur-lo a terme ara per millorar la freqüència de trens i la via pública d’algunes estacions. Les obres afecten línies com les del corredor del Mediterrani, el soterrament del túnel a Sant Feliu del Llobregat, l’estació de Molins de Rei, l'estació de la Sagrera o la de Sant Andreu Comptal.

Menys freqüències a l'R4

La línia R4, que uneix Sant Vicenç de Calders i Manresa per Martorell, es veurà afectada per la reducció de les freqüències de pas dels seus combois. Les obres també afectaran les estacions, ja que els trens que habitualment inicien o finalitzen el seu recorregut a Martorell ho faran des de Castellbisbal, amb la posada en marxa d'un bus complementari entre ambdues estacions.

Primer dia laborable amb les obres de Rodalies

Entre Sant Vicenç i Castellbisbal hi haurà dos trens per hora i sentit, mentre que entre Castellbisbal i Terrassa n'hi haurà quatre. Les obres d'adaptació del túnel de Castellbisbal permetran impulsar el corredor mediterrani i tindran un pressupost de 152,85 milions d'euros.

Interrupció entre Martorell i Rubí a l'R8

A l'R8, que uneix Martorell i Granollers Centre per Cerdanyola Universitat, la circulació ferroviària quedarà interrompuda entre Martorell i Rubí. Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Rubí, i hi haurà servei de bus alternatiu entre les estacions de Martorell, Castellbisbal i Rubí. Fonts de Renfe asseguren que el tall de la circulació no es mantindrà fins al final de les obres.

R1, sense servei entre Molins de Rei i l'Hospitalet

A l'R1 (Molins de Rei/L'Hospitalet-Blanes/Maçanet per Mataró), tots els trens iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l'Hospitalet de Llobregat, abolint-se la circulació de combois a l'R1 entre Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà i l'Hospitalet de Llobregat.

Els viatgers disposaran com a alternativa els trens de la línia R4, amb una freqüència de 15 minuts, que es redueix a 10 minuts, durant les hores punta.

Nova estació de Sant Andreu Comtal

Una de les principals actuacions se centrarà en les operacions per posar en servei abans de final d'any la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal, així com el trasllat de les vies d'ample convencional de l'R11 a l'interior de la futura estació de la Sagrera, un cop posat en funcionament el túnel de dos quilòmetres. Aquestes actuacions comptaran amb un pressupost de 68 milions d'euros.

D'altra banda, es tirarà endavant el projecte d'integració del ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat, on se suprimirà el pas a nivell a la sortida de l'estació i es posarà en servei una estació provisional mentre duren les obres del tram soterrat. Tot plegat, té un pressupost de 110 milions d'euros. A més, a Molins de Rei s'instal·laran quatre ascensors amb un pressupost de 6 milions d'euros.

Renfe destaca la "normalitat"

Renfe assegura que el primer día feiner amb les obres, el servei de Rodalies s'ha prestat amb "certa normalitat”. La directora de Rodalies, Mayte Castillo, ha apuntat que s'han fet "alguns ajustos" des que dissabte es va desplegar el pla de mobilitat alternatiu per als passatgers de les línies R1, R3, R4, R7, R12 i RG1. "Només hi ha hagut alguna incidència puntual”.

Al seu torn, el president de Renfe, Isaías Táboas, ha recordat que les obres són "per donar més capacitat, fiabilitat i regularitat" al servei i ha fet una crida a la comprensió dels passatgers durant els propers mesos.