Enlaces accesibilidad
Saló mundial

La fira Seafood Expo Global desembarca a Barcelona per primera vegada

  • La gran fira de productes del mar arriba a Fira Barcelona fins al 28 d'abril després de 28 anys celebrant-se a Brussel·les
  • Quinze empreses catalanes promocionaran els productes del litoral català i la capacitat de la flota pesquera a Catalunya
  • El saló ocupa gairebé 40.000 metres quadrats d'exposició​ i espera tenir un impacte de 100 milions d'euros a la ciutat

Per
La principal fira mundial de productes del mar arriba per primer cop a Barcelona

Barcelona acull per primera vegada la Seafood Expo Global, el gran saló mundial de productes del mar que se celebrava des de feia 28 anys a Bèlgica. Un aparador del sector de la pesca amb gran reconeixement internacional i que aquesta vegada una quinzena d'empreses catalanes podran promocional els seus productes de mar fins al 28 d'abril. El saló ocupa gairebé 40.000 metres quadrats d'exposició​ i espera tenir un impacte de 100 milions d'euros a la ciutat.

Arriba per primer cop a Barcelona el Seafood Expo Global | Climent Sabater

La fira atraca a la capital catalana després que les edicions de 2020 i 2021 no es poguessin celebrar a causa de la pandèmia. Espera reunir els mateixos participants que en la seva última edició el 2019, que va tenir més de 29.000 persones de 155 països i 2.000 empreses, per fer negocis. Les empreses catalanes participants presentaran la varietat dels productes del litoral català i les últimes innovacions en aquest sector, com els espaguetis de lluç.

Representants catalans

Els representants catalans al saló seran:

  • Els majoristes de Mercabarna.
  • La Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors.
  • Les barcelonines Barrufet, Cocedero de Mariscos i Comercial de Pescados Mar Fish.
  • L'empordanesa Iberdigest.
  • Les baixllobregatines PH7 Food Technology, Laboratorio Fish&Tech, DPA Seafood Tecnology.
  • La gironina Easyfish.
  • Les vallesanes Alfrisa, JGutierrez Food Trading.
  • L'Europeix, del Maresme.

Sota la marca agroalimentària "Catalunya, on el peix és cultura", se situaran a l'estand organitzat pel Departament d'Acció Climàtica del Govern amb l'objectiu d'impulsar la comercialització exterior i posicionament internacional.

Promocionar el producte del litoral català

Les empreses catalanes participants presentaran a la Seafood la varietat dels productes del mar del litoral català i la capacitat de la flota pesquera a Catalunya, que s'ha adaptat a la reglamentació de les espècies regulades del calador mediterrani sorgida arran de la necessitat de preservar els recursos marins davant la situació de sobreexplotació pesquera. I també el potencial i dimensió d'un dels sectors agroalimentaris amb més tradició i valor.

El conjunt del sector pesquer de Catalunya hi serà present a través del Catalonia HUB, el pavelló institucional de la Generalitat, que oferirà "un viatge audiovisual per la costa del litoral català, el producte, les llotges i la gent de mar". Durant els tres dies de la fira, el Govern ha programat una quinzena de presentacions i activitats com ara la jornada sobre l'aqüicultura i solucions basades en la natura.

D'altra banda, també hi haurà xerrades sobre els grups d'acció local pesquers i sobre el relleu generacional en el sector del peix. El pavelló institucional comptarà amb ponències sobre el potencial de l'espirulina fresca, el cultiu de bivalves a la badia del delta de l'Ebre, la sostenibilitat en l'aqüicultura mediterrània, el paper dels omega-3 marins en la salut o la diagnosi de les pèrdues i malbaratament alimentari en el sector del peix.

Productes innovadors

Empreses d'uns 80 països presenten a Fira de Barcelona tots els seus productes relacionats amb el mar, amb tendències d'innovació cada cop més centrades a portar a productes tradicionals el sabor del mar. És el cas dels espaguetis de lluç que comercialitza Pescanova o les hamburgueses de peix de la catalana familiar Barrufet.

Es tracta d'un sector que a Catalunya ocupa a 16.000 persones, i que també es treballa lluny del mar, amb l'aqüicultor. És el cas d'Organa Espirulina, una empresa ubicada a Almenar, Lleida, que és la primera en Europa en comercialitzar l'espirulina fresca, una microalga considerada superaliment que es pot consumir com si fos paté.

Espera tenir un impacte de 100 milions d'euros

La fira Seafood espera tenir un impacte econòmic a la ciutat de més de 100 milions d'euros i igualar els 29.000 assistents del 2019, la darrera edició abans de la pandèmia. "Vam estar a Brussel·les durant 27 anys, això és una pista que el nostre objectiu és quedar-nos aquí i créixer a llarg termini", ha explicat aquest dijous en roda de premsa la responsable del saló, Liz Plizga. Enguany, la cita espera reunir empreses de 76 països tot i l'absència de Rússia i la reduïda participació de la Xina, un dels principals mercats mundials del peix i el marisc.

Aquest 2022 el saló se celebrarà entre el 26 i el 28 d'aril i ocuparà gairebé 40.000 metres quadrats d'exposició. Entre les principals novetats hi haurà l'auge dels plats precuinats, una tendència accentuada durant el confinament, i l'eclosió de les proteïnes d'origen marí.