Primer diumenge amb les botigues dels eixos turístics de Barcelona obertes
- Els comerços dels eixos comercials i turístics obriran tots els diumenges i festius fins al setembre
- Per a Barcelona Oberta, l'ampliació del calendari comercial arriba en un moment "crucial" per a l'activitat econòmica municipal
- Fins ara, el calendari comercial permetia obrir la persiana de cinc diumenges, tres al maig i dos a l'octubre
Primer diumenge amb les persianes aixecades de les botigues situades a les zones més turístiques de la ciutat de Barcelona. Ho repetiran tots els diumenges i festius a partir d'aquest 15 de maig fins al 15 de setembre.
Els eixos comercials i turístics que podran obrir al públic seran els que estan a la zona 1 i 2, que compren el centre de Barcelona, Gràcia, Eixample, Sant Antoni, Poblenou, Vila Olímpica, Diagonal, Sagrada Família, Sants o Diagonal Mar, entre altres zones.
Per a Barcelona Oberta, l'ampliació del calendari comercial arriba en un moment "crucial" per a l'activitat econòmica de Barcelona, ja que ajudarà al comerç situat en zones turístiques, que ha estat molt castigat per la pandèmia, i afavorirà la contractació de personal.
Fins ara el calendari comercial permetia l'obertura de cinc diumenges, tres al maig i dos a l'octubre, el que, segons l'entitat, provocava confusió en el consumidor, que no acabava de tenir clar quan podia trobar les botigues obertes, i "acabava sent poc significatiu" per a les quals obrien.
Barcelona Oberta ha qualificat de "fita en la història comercial del país" aquest nou calendari d'obertures, fruit d'un acord entre patronal i sindicats amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
''BCN. Tot Obert"
L'associació ha volgut reforçar la comunicació d'aquesta ampliació comercial amb la creació de la campanya "BCN Tot Obert" amb el missatge "Per el teu, per tothom, els diumenges tot obert a Barcelona", que s'emetrà per televisió, ràdio, premsa i xarxes socials.
Barcelona Oberta ha destacat els reptes que en aquests moments té el comerç de Barcelona, com la transformació i adaptació digital dels negocis als nous hàbits del consumidor postpandèmia o les iniciatives per a recuperar el flux de visitants pels carrers i els centres comercials.