Enlaces accesibilidad
Mobilitat sostenible

L'AMB estudia implementar un servei metropolità de "motosharing"

  • Quasi 90 representants del sector s’integren al nou grup de treball, que analitzarà la viabilitat que podria tenir el sistema metropolità
  • L’AMB celebrarà al juny una jornada amb les experiències de motosharing de Lisboa, Milà i Barcelona

Per
Motosharing a Barcelona
Motosharing a Barcelona

Per donar un impuls a la mobilitat compartida, l'AMB ha creat la Taula Metropolitana de la Moto Elèctrica Compartida. Integrada per gairebé 90 representants de l’àmbit de la mobilitat, aquest nou grup de treball analitzarà la viabilitat d’un possible servei metropolità de moto elèctrica compartida, amb l’objectiu d’estudiar i definir les principals característiques per a la regulació d’aquest servei.

“La mobilitat compartida és un tema estratègic per a l’AMB, atès que fomenta una mobilitat més sostenible. És una alternativa i un complement de mobilitat que permet als usuaris accedir a vehicles quan ho necessitin, optimitzant el seu ús i sense la necessitat de tenir-ne un en propietat. També permet reduir la contaminació i promou les energies netes”, exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.

En funció del debat i les conclusions que se n’extreguin al llarg d’aquests propers mesos, l’AMB podria plantejar una proposta de servei metropolità de motos compartides a la metròpolis de Barcelona.

A banda d’ajuntaments metropolitans, grups polítics metropolitans i altres administracions com la Generalitat de Catalunya, entre els principals organismes i entitats que integren la taula es troba la DGT, la Fundació RACC, l’ATM, l’ICAEN, Barcelona Serveis Municipals (BSM), la Cambra de Comerç de Barcelona, l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans (IERMB), Barcelona Regional (BR) i la Federació ECOM.

Les principals jornades

El calendari preveu dues grans jornades al voltant d’aquest tema. La primera, previsiblement, a finals de juny, serà sobre experiències europees en la regulació dels serveis de mobilitat compartida. Lisboa, Madrid, Milà i Barcelona seran algunes de les ciutats convidades. A la segona jornada que celebrarà l’AMB, a la tardor, els operadors dels serveis de motosharing seran els principals protagonistes.

D’altra banda, també es preveu la realització de 6 sessions tècniques de treball, que es duran a terme entre l’octubre del 2022 i el gener del 2023, dividides en diferents temàtiques:

  • Sessió 1: funcionament d’un Servei de moto elèctrica compartida
  • Sessió 2: compartició i ús de dades i plataforma de Servei
  • Sessió 3: seguretat viària, vandalisme i abandonament de vehicles
  • Sessió 4: aparcament i instruments per regular l’ús de l’espai públic
  • Sessió 5: mecanismes reguladors i model de regulació
  • Sessió 6: àmbit d’operació