Enlaces accesibilidad
Barcelona

Dues exposicions de fotografia que pots veure al centre Kbr

  • Les col·leccions estaran disponibles al centre KBr de la Fundació Mapfre fins al 4 de setembre
  • A 'Bleda i Rosa' es presenta l'obra d'una de les referències més destacades de la fotografia contemporània espanyola
  • 'Resonancias' reuneix una sèrie d'obres especialment rica en autors clàssics estatunidencs

Per
'Bleda y Rosa' i 'Resonancias' fins el 4 de setembre al KBr

Si vols conèixer una nova mirada al voltant del paisatge i la història de la fotografia, el centre KBr de la Fundació Mapfre exposa dues col·leccions de fotografies fins aquest 4 de setembre.

Bleda y Rosa

L'exposició ‘Bleda i Rosa’ està comissariada per Marta Dahó i reuneix per primera vegada el conjunt d’obra realitzada de les dues artistes. María Bleda (Castelló, 1976) i José María Rosa (Albacete, 1970) porten tres dècades explorant conjuntament, a través d'una rigorosa i profunda recerca visual, els vincles entre imatge, lloc i memòria.

ESTANCIAS (2001¿2006)

ESTANCIAS (2001¿2006)

Un dels seus majors focus d'interès és la representació dels diferents significats i evocacions que la mirada humana fa sorgir de la contemplació del paisatge.

En el seu treball, Bleda i Rosa parteixen d'un qüestionament del relat històric com una cosa incontestable i unívoc i creen la possibilitat de generar noves lectures. Donen la possibilitat així de reconstruir un passat que moltes vegades acceptem com a cert, quan la major part de les vegades es tracta d'una imposició creada per diferents generacions al llarg del temps.

Resonancias. Colecciones Fundación Mapfre

Pel que fa a l’altra exposició, el comissari Joan Fontcuberta planteja un joc de correspondències entre les diferents obres amb treballs de Lee Friedlander, Garry Winogrand, Juana Gost o Miguel Angel Tornero.

La intenció és que les imatges dels primers, fotògrafs ja clàssics, es “desfocalitzin”,  surtin del passat i ens parlin del present.

Helen Levitt. New York, ca. 1940. Colecciones Fundación MAPFRE

Helen Levitt. New York, ca. 1940. Colecciones Fundación MAPFRE

L'exposició mostra també el camí que va des de la fotografia a la postfotografia: el trajecte des de la memòria i la veritat que prometia en els seus inicis la fotografia a les palpitants qüestions que els nous usos del mitjà plantegen: l'ètica de la imatge, l'absència de privacitat, la sobresaturació, la substitució de la vida real per la de la pantalla…

Ara ja no importa el monument o la ciutat que es visiti, sinó el selfie que un individu es fa davant ells. Aquesta manera d'utilitzar el mitjà ha transformat no sols a la mateixa fotografia, sinó també la manera que tenim de mirar el món i de viure'l.