Dues exposicions de fotografia que pots veure al centre Kbr
- Les col·leccions estaran disponibles al centre KBr de la Fundació Mapfre fins al 4 de setembre
- A 'Bleda i Rosa' es presenta l'obra d'una de les referències més destacades de la fotografia contemporània espanyola
- 'Resonancias' reuneix una sèrie d'obres especialment rica en autors clàssics estatunidencs
Si vols conèixer una nova mirada al voltant del paisatge i la història de la fotografia, el centre KBr de la Fundació Mapfre exposa dues col·leccions de fotografies fins aquest 4 de setembre.
Bleda y Rosa
L'exposició ‘Bleda i Rosa’ està comissariada per Marta Dahó i reuneix per primera vegada el conjunt d’obra realitzada de les dues artistes. María Bleda (Castelló, 1976) i José María Rosa (Albacete, 1970) porten tres dècades explorant conjuntament, a través d'una rigorosa i profunda recerca visual, els vincles entre imatge, lloc i memòria.
Un dels seus majors focus d'interès és la representació dels diferents significats i evocacions que la mirada humana fa sorgir de la contemplació del paisatge.
En el seu treball, Bleda i Rosa parteixen d'un qüestionament del relat històric com una cosa incontestable i unívoc i creen la possibilitat de generar noves lectures. Donen la possibilitat així de reconstruir un passat que moltes vegades acceptem com a cert, quan la major part de les vegades es tracta d'una imposició creada per diferents generacions al llarg del temps.
Resonancias. Colecciones Fundación Mapfre
Pel que fa a l’altra exposició, el comissari Joan Fontcuberta planteja un joc de correspondències entre les diferents obres amb treballs de Lee Friedlander, Garry Winogrand, Juana Gost o Miguel Angel Tornero.
La intenció és que les imatges dels primers, fotògrafs ja clàssics, es “desfocalitzin”, surtin del passat i ens parlin del present.
L'exposició mostra també el camí que va des de la fotografia a la postfotografia: el trajecte des de la memòria i la veritat que prometia en els seus inicis la fotografia a les palpitants qüestions que els nous usos del mitjà plantegen: l'ètica de la imatge, l'absència de privacitat, la sobresaturació, la substitució de la vida real per la de la pantalla…
Ara ja no importa el monument o la ciutat que es visiti, sinó el selfie que un individu es fa davant ells. Aquesta manera d'utilitzar el mitjà ha transformat no sols a la mateixa fotografia, sinó també la manera que tenim de mirar el món i de viure'l.