Enlaces accesibilidad
Noves mesures

El Govern habilitarà carrils addicionals a l'AP-7 i limitarà la circulació dels camions

  • El Govern anuncia el nou pla de mesures de mobilitat a partir de Sant Joan per fer front a l'increment de les congestions a l'AP-7
  • S'habilitarà a partir dels propers caps de setmana un carril addicional a l'AP-7 entre Sant Celoni i Parets del Vallès
  • Es limitarà la circulació dels camions durant certes hores dels caps de setmana i hauran de circular obligatòriament per la dreta

Per
El Govern habilitarà carrils addicionals a l'AP-7 i limitarà la circulació dels camions

El Govern ha anunciat el nou pla de mesures de mobilitat a partir de Sant Joan per fer front a l'increment dels episodis de congestió a l'AP-7. La Generalitat implantarà nous carrils addicionals, restringirà parcialment el pas de camions i instal·larà grues en diferents punts de la via per evitar retencions els caps de setmana. Segons el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, aquesta via ha augmentat prop de 40% el trànsit total i concentra el 20% de les víctimes mortals de la xarxa viària de Catalunya.

A més, el Govern demanarà reduir la velocitat màxima de l'AP-7 fins als 110 km/h i fins als 100 km/h en trams on hi ha acumulació d'accidents amb celeritat. L'objectiu és evitar grans retencions a la via durant el cap de setmana i quan succeeixen incidents com els viscuts els últims dies a Llinars del Vallès, a Sant Celoni o a la Roca del Vallès.

Nou carril addicional entre Sant Celoni i Parets del Vallès

El Govern habilitarà a partir dels propers caps de setmana un carril addicional nou a l'AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional a l'AP-7 sud. També hi haurà un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres a Montgat.

Els camions no podran circular-hi durant certes hores

Entre les mesures de la Generalitat també s'hi troba la limitació de la circulació dels camions durant certes hores dels caps de setmana de juliol. Així, el dissabte de 10 a 14 h i el diumenge de 17 a 22 h no podran circular per l'AP-7. A més, hauran de circular obligatòriament per la dreta en certs trams de la via i a màxim 80 km/h els divendres, els dies previs a un festiu o els dies d'especial confluència de trànsit.

Foment del Trebal, però, creu que restringir el pas de camions a l'AP-7 provocarà "afectacions econòmiques i logístiques". La patronal considera que les afectacions al transport de mercaderies haurien de ser "mínimes" i aplicar-se "només com a últim recurs" amb "caràcter molt excepcional". Així mateix, la patronal apunta que tot plegat s'hauria d'haver "dialogat" prèviament amb el sector del transport.

Així mateix, en les pròximes setmanes entrarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts estratègics de l’AP-7 per retirar vehicles accidentats amb celeritat, així com també es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que els garanteixi el descans en diferents punts de l’AP-7.

El Govern demanarà reduir la velocitat màxima als 110 km/h

Per controlar la velocitat, el Departament d’Interior licitarà aquest any la instal·lació del sistema de velocitat variable a la C-58 i la iniciació dels projectes per instal·lar sistemes de velocitat variable a l’AP-7 entre Santa Perpètua de la Mogoda i el Papiol, a l’AP-7 Nord i a la C-33.

Aquestes mesures s’haurien d’afegir a la proposta feta pel Govern de reduir a 110 km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100 km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7 / B30.

L’Executiu considera que l’alliberament dels peatges s’ha fet sense cap planificació i que hi ha un problema estructural a l’AP-7, motiu pel qual reclama un compromís clar del govern espanyol amb les infraestructures a Catalunya. Algunes d'aquestes actuacions són l’ampliació d’un tercer carril a Tarragona, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 per derivar part del trànsit a aquesta autovia gratuïta, l’ampliació de la capacitat de l’enllaç de l’AP-7 amb l’A-2 en sentit nord a Martorell o la finalització de les obres de l’N-II.

Obrir la C-32 en moments puntuals, una proposta del Govern

Els experts creuen que les mesures per descongestionar l'AP-7 són només una solució provisional. Mentrestant, creuen que redistribuir el trànsit per la xarxa actual pot ajudar. Una mesura seria l'aixecament de peatges de la C-32 quan l'AP-7 estigui col·lapsada i que ha posat damunt la taula el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena. El conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, creu, però, que aixecar barreres a la C-32 sud " no és la solució" per reduir les cues.

Un dia després d'anunciar-ho, la Generalitat ha reclamat que sigui el Govern central el que assumeixi el cost d'aixecar peatges. Un debat que els experts creuen que es podria haver fet abans. Pel que fa a reduir la velocitat per l'AP-7 a 110 kilòmetres per hora, la DGT assegura que no ha rebut cap petició del govern català.