Enlaces accesibilidad
Ofensiva

Barcelona fa desaparèixer pràcticament tots els bicitaxis

  • Als carrers de la ciutat, n'havien arribat a ser uns 1.400, la majoria sense llicència
  • L'Ajuntament els requisa els vehicles de manera indefinida fins que els propietaris aporten una llicència d'activitat vàlida
  • Pel tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, els bicitaxis són serveis de turisme "lligats a la il·legalitat i la precarietat"

Per
Barcelona fa desaparèixer els bicitaxis dels carrers

Pels carrers de Barcelona ja no circula gairebé cap "bicitaxi", que n'havien arribat a ser uns 1.400, segons l'Ajuntament. La seva desaparició de la ciutat es deu a l'ofensiva que el consistori està portant a terme per fer-los desaparèixer completament: requisa els vehicles de manera indefinida fins que els propietaris aporten una llicència d'activitat vàlida. Fa més d'una setmana que els va enviar la carta d'advertència i fins ara, no han rebut cap llicència.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha assegurat que "l'advertència ha tingut com a resultat a pràctica desaparició dels "bicitaxis" a Barcelona". A més, l'Ajuntament demana a la Generalitat que prohibeixi aquesta activitat i està ampliant la prohibició per circular pràcticament a totes les zones turístiques de la ciutat.

Sancions i confiscació del vehicle

L'Ajuntament de Barcelona va enviar als 463 "bicitaxis" registrats una carta on els alertava que si no tenen la corresponent llicència de transport de passatgers, no poden continuar circulant. En cas de fer-ho, s’arrisquen a rebre una sanció. A més, l'Ajuntament els informa que si els confisquen el vehicle, no se'ls tornarà fins que no hi hagi una regulació específica per a la seva activitat.

D'altra banda, aquells que tinguin llicència podran circular, però l'Ajuntament ha limitat algunes zones per les quals no podran passar. El consistori regula la circulació dels bicitaxis cada estiu a través d'un decret específic, però aquest any serà encara més restrictiu. Així, no podran circular per la Sagrada Família, el Paral·lel i el quadrat d'or a l'Eixample.

L'Ajuntament insta al Govern a prohibir-los

L'Ajuntament demana a la Generalitat que intercedeixi en el tema dels "bicitaxis". A proposta del PSC per prohibir la seva presència als carrers, tots els partits hi han votat a favor, excepte Junts per Catalunya, que s'hi ha abstingut. El primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, ha precisat que no vol prohibir el vehicle, sinó l'activitat econòmica que fan les persones que ofereixen un servei de transport de turistes sense tenir llicència d'activitat econòmica.

"Barcelona no és Bombay", ha dit Jaume Collboni en la seva exposició per demanar als grups el vot a favor per reclamar al Govern que prohibeixi l'activitat de les 'bicitaxis'. Segons Collboni, el Govern ha rebutjat aprovar la prohibició en dues ocasions: el juny del 2021 i el gener del 2022. Grups de l'oposició han retret al govern municipal que té més competències per fer que la lluita contra aquests vehicles.

Quins són els motius de l'ofensiva?

Per l'Ajuntament de Barcelona, els "bicitaxis" són serveis de turisme "lligats a la il·legalitat i la precarietat", ha assegurat Collboni, per això "no han de formar part de l'oferta turística de Barcelona". Collboni ha explicat que igual que van lluitar contra el top manta i contra els pisos turístics il·legals, ara volen acabar amb les 'bicitaxis', a les que ha acusat d'haver envaït el carril bici i de generar conflictes.

El tinent d'alcaldia ha reconegut que l'ajuntament té 500 llicències concedides que es van anar donant des que es van preveure el 2003, però ha assenyalat que el model no ha funcionat i que la majoria de persones que ofereixen aquest servei ho fan sense llicència i de forma irregular.