La pèrdua d'equipatges dels passatgers agreuja el caos als aeroports
- Als retards i cancel·lacions per les vagues de Ryanair i EasyJet se suma ara la pèrdua d'equipatges dels passatgers.
- FACUA explica que el que primer que s'ha de fer en aquesta situació és posar una reclamació a la companyia abans de sortir de l'aeroport
La Sílvia va tornar diumenge de Varsòvia amb la federació d'handbol. A l'Aeroport del Prat, van poder recollir les maletes, però no dues lliteres que portaven. Diu que encara no saben res, i no són els únics. Als retards i cancel·lacions per les vagues de Ryanair i EasyJet i la manca de personal, se suma ara la pèrdua d'equipatges dels passatgers.
Segons AENA, aquesta situació es deu al fet que aquest cap de setmana ha estat el primer de juliol i, per tant, hi havia molts vols programats. I, d'altra banda, perquè hi havia problemes de mobilitat d'equipatges a quatre aeroports europeus: a Frankfurt, Dublín, Gatwick i Amsterdam. Això ha provocat que, sobretot el diumenge, a la sala de recollida de maletes s'acumulessin molts equipatges perduts.
Què cal fer si estàs afectat?
FACUA, l'organització de consumidors, explica que el que primer que s'ha de fer si es troba en aquesta situació és posar una reclamació a la companyia amb què has volat abans de marxar de l'aeroport. Si l'equipatge no apareix, la companyia haurà d'indemnitzar al passatger. Aquest hauria de guardar els tiquets de les compres que ha fet en aquest motiu si es troba fora de la ciutat en què viu habitualment perquè l'aerolínia li pagui el corresponent.