Enlaces accesibilidad

Barcelona reduirà els passos de mitjana a les rondes

  • Segons un estudi, els passos que es tancaran no tenen sentit ni exerceixen cap mena de funció
  • Ara s'ha posat en marxa una prova pilot a la Ronda de Dalt
  • Actualment, les rondes disposen de 44 passos de mitjana de longitud diferents

Per
Barcelona adecuarà els passos de mitjana a les rondes

L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha posat en marxa un pla per adequar i transformar els passos de mitjana a les rondes. Així, es tancaran 29 passos que, segons un estudi que revisa la funcionalitat d'aquestes estructures, no tenen sentit ni exerceixen cap mena de funció. A més, es transformaran els 15 restants. La majoria d'aquests últims es troben a menys de 500 metres de la boca dels túnels.

L'objectiu d'aquesta actuació és millorar la seguretat dels conductors, augmentar el nivell de contenció de les barreres i facilitar l'accés dels serveis d'emergència en els túnels de més de 500 metres de longitud. Ara s'ha posat en marxa una prova pilot a la Ronda de Dalt.

Quins passos hi ha actualment?

Les Rondes disposen de 44 passos de mitjana de longitud diferents. D'entre els que s'han de transformar, n'hi ha cinc de 40 metres, que tenen la funció d'optimitzar el manteniment i l'explotació de les rondes, ja que permeten fer desviaments de trànsit quan s'hi duen a terme tasques d'asfaltatge. Aquests estaran situats en trams de rondes on no hi ha calçades laterals que faciliten els desviaments.

Els altres deu, d'una longitud de 12 metres, estan situats a prop de les boques de túnels de més de 500 metres de longitud i la seva funció és facilitar el pas dels serveis d'emergència en cas d'accidents.

Prova pilot a la Ronda de Dalt

Per tal de comprovar la viabilitat d'execució, l'AMB està fent una prova pilot en un dels passos de mitjana situat a la Ronda de Dalt, a l'alçada del parc de Cervantes. En concret, es retiraran les fites verdes que marquen el vas comunicant entre ambdós sentits de la marxa i es col·loquen barreres metàl·liques amb un sistema de porta.

Aquestes barreres permetran augmentar el nivell de contenció i evitar que un vehicle pugui traspassar a l'altre sentit de la marxa en cas que se surti de la calçada. Tenen un cost de 115.000 euros.