Enlaces accesibilidad
Matriculacions de juliol

El sector de l'automoció no aixeca el cap

  • Les matriculacions de vehicles retrocedeixen un 16,8% a Catalunya el mes de juliol
  • La patronal espera resoldre abans que acabi l'any la crisi dels microxips
  • Les matriculacions de vehicles comercials lleugers a Catalunya han patit un fort retrocés, del 22,3%

Per
Les noves matriculacions d'automòbils segueixen a la baixa

El sector de l'automoció es veu incapaç de frenar la davallada de vendes. El mercat de turismes i totterrenys segueix sense assolir xifres positives. Un mes com juliol, que històricament solia mostrar un bon comportament, es va tancar amb una nova davallada, amb un descens del 16,8% de les matriculacions a Catalunya, fins a prou feines 9.013 cotxes venuts. Unes xifres que se situen fins i tot per sota de les del conjunt de l'Estat, on la caiguda ha estat del 12%.

Pèrdua de llocs de feina

En l'acumulat de l'any, el mercat de l'automoció continua un 30% per sota de les vendes de 2019, alerta el sector. Les estimacions situen ara mateix el tancament de l'any en uns cent mil cotxes venuts a Catalunya i uns 800 mil a tot Espanya, un volum que no garanteix “el manteniment de l'ocupació” a un sector que l'any passat ja va destruir un 10% dels seus llocs de feina.

Una crisi derivada segons ha dit a Ràdio Nacional, el president de la patronal Faconauto, Gerardo Perez, de la reconversió a la qual el sector s'ha vist obligada a Europa.

La crisi dels microxips en vies de solució

La incertesa del moment econòmic i els constants missatges pessimistes tiren enrere al consumidor, segons la patronal. També l'espera del comprador per tenir el seu cotxe nou, superior als sis mesos, arran de la crisi dels microxips. Un problema que el sector espera que a finals d'any estigui resolt.

La producció de vehicles s'ha recuperat de manera lleu, però l'escassetat de microxips encara suposa retards en els lliuraments de vehicles ja demanats als concessionaris. Fins al mes de juliol s'han venut gairebé les mateixes unitats de turismes de més de 15 anys que de vehicles nous.

El canal de particulars i d'empreses de lloguer són el gran llast

Les matriculacions de vehicles comercials lleugers a Catalunya han patit un fort retrocés, del 22,3%, al juliol. Pel que fa als vehicles industrials, han pujat un 13,6% en termes interanuals. Els autobusos, en canvi, han registrat un increment notable del 285,7% respecte del mateix període de l'any passat.

S'han venut un 26,65% menys de cotxes de gasolina, xifra que suposa un total de 4.010 vehicles venuts, i un 23,99% menys de dièsel, amb 1.017 cotxes. Les matriculacions en vehicles de la resta de combustibles, on s'inclouen elèctrics i híbrids han augmentat un 1,19% fins a les 3.986 unitats.

Amb tot, durant els quatre primers mesos de l'any s'han matriculat un total de 59.142 vehicles a Catalunya, xifra que representa un augment del 12,37% respecte a l'any anterior.