Enlaces accesibilidad
Afectacions

Comencen les obres de la superilla de l'Eixample

Per
Arranquen les obres de la superilla de l'Eixample

Aquest dilluns comencen les obres de la superilla de l'Eixample a Barcelona per implantar quatre eixos verds als carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i es guanyaran quatre places. Aquesta nova etapa de treballs tindrà afectacions importants al trànsit, ja que es tallarà la circulació. Els vehicles que accedeixin a algun d'aquests carrers no podran fer tot l'eix viari seguit i hauran de girar a cada illa.

La transformació té l'objectiu de guanyar espai pels vianants i que aquesta zona es converteixi en un refugi per les altes temperatures a l'estiu. "Seran un refugi climàtic", ha afirmat la tinenta d'alcaldia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, que ha assegurat que la voluntat del projecte passa per “recuperar un model que prioritzi la salut” i que faci de la ciutat un lloc més “confortable per viure”.

Sanz també ha instat la Generalitat i el Govern espanyol a "reforçar tot el transport públic" per oferir a la gent el servei “que mereix”.

Quan i com seran les afectacions?

L'Ajuntament ha assegurat que en cap moment s'ocuparan els dos carrils (mar i muntanya) al mateix temps, sinó que s'actuarà per meitats: es tallarà primer un i després l'altre. Així, durant les obres sempre quedarà garantit un carril pels veïns, serveis i bicicletes, així com per vehicles d’emergència, i també vorera lliure pels vianants. També es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment, i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Els veïns estaran informats en tot moment a través dels informadors, segons el consistori, que recomana que durant les primeres setmanes d'obres, qui s'hagi de moure per aquest àmbit ho faci planificant el viatge i preveient un temps de marge fins que conegui quins són els nous itineraris.

Com seran els eixos verds?

Un cop acabats els treballs a la superilla de l'Eixample, el vianant serà el protagonista en aquests quatre eixos verds. Així, les obres habilitaran 58.000 m² nous d'espai públic, s’eliminarà l’asfalt per donar lloc al panot i el granit com a paviments, el verd passarà a ocupar de l’1% al 12% de la via i els carrers seran 100% accessibles. Aquestes són les novetats:

  • S’elimina la divisió d’alçades entre vorera i calçada, i es crea una plataforma única.
  • Els cotxes només podran circular a 10 km/h.
  • Desapareix l'asfalt i s'emprarà panot i granit al llarg de tots els eixos.
  • El verd es multiplica per 10: passa de l’1% a una mitjana del 14%.
  • Es plantaran 438 arbres nous.
  • Gairebé 1.000 nous elements de mobiliari (bancs, cadires, taules, jocs infantils) i una nova il·luminació.
  • Aposta pel comerç de proximitat. Es permetrà la càrrega i descàrrega en horaris concrets.