Enlaces accesibilidad
Mobilitat

Ja comencen a multar quatre radars de tram a Barcelona

  • Els radars cobreixen la ronda Litoral, el túnel de la Rovira, el túnel de Badal i el túnel de les Glòries
  • Les limitacions de velocitat oscil·len entre els 50 i 60 km/h

Per
Els radars dels túnels urbans comencen a multar per controlar la velocitat

Ja feia temps que estaven instal·lats, però serà a partir d'aquest divendres que començaran a sancionar. Els quatre nous radars de tram estan situats al túnel de la Rovira, al túnel de Badal, a la Ronda Litoral (Moll de la Fusta) i al túnel de les Glòries.

Es posen en marxa després d'un període en què han estat activats, però enviant avisos als conductors recordant l’obligatorietat de complir amb el límit de velocitat. Des del maig els radars han detectat 6.000 excessos de velocitat dins d'aquests túnels.

Els dispositius de tram que començaran a posar multes estan situats en els següents llocs:

  • Túnel de la Rovira: entre el tram comprès entre la plaça d’Alfons el Savi fins a la rambla del Carmel, en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 60 km/h.
  • Túnel de Badal: entre el tram comprès entre la plaça Cerdà i l’avinguda Diagonal, en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 60 km/h.
  • Ronda Litoral: entre el tram de l’àmbit dels tres túnels de Colom, Moll de la Fusta i Pla de Palau, en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 60 km/h.
  • Túnel de les Glòries: entre tot el túnel en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 50 km/h.
Senyal del radar de tram a la rambla del Carmel de Barcelona

Senyal del radar de tram a la rambla del Carmel de Barcelona RTVE Catalunya

El que diferencia els radars clàssics dels de tram és que incorporen incorpora una tecnologia de càmeres que permet llegir matrícules i calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle a tot l'àmbit que es controla. D'aquesta manera, el sistema identifica aquells vehicles que sobrepassen el límit de velocitat de forma continuada.

El radar de tram permet estudiar els moviments i els fluxos circulatoris per tal de detectar l'efecte frenada-accelerada que sovint es produeix davant de la instal·lació d’un punt de control de velocitat fix.

L'objectiu de l'Ajuntament de Barcelona amb aquests detectors és controlar la velocitat i reduir els accidents. L'excés de velocitat és una de les principals causes d'accidents a Barcelona. Enguany han mort 18 persones, de les quals 16 eren motoristes. Són sis víctimes més que en tot l'any passat.

Barcelona compta des de l'any 2016 amb un radar de tram a la ronda de Dalt, a l’àmbit comprès entre Karl Marx i el Nus de la Trinitat, que ha permès augmentar significativament el respecte al límit de velocitat en aquest àmbit.

També aquest setembre entraran en funcionament 17 radars més dins de la ciutat.