Enlaces accesibilidad
Semiconductors

Seat pacta amb els sindicats l'ERTO que estarà en vigor més de tres mesos

  • L'expedient afectarà 850 persones al dia com a màxim però la suspensió real pot rondar els 450 treballadors d'inici
  • Seat urgeix al ministeri que resolgui "aviat" el PERTE per fer realitat "la inversió industrial més gran de la història"

Per
Més de 800 treballadors de Seat en ERTO

La direcció de Seat i els representants dels sindicats han arribat a un acord per aplicar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació per flexibilitzar la producció i fer front a l’escassetat de semiconductors, segons ha confirmat l'empresa. L’expedient afectarà unes 850 persones com a màxim per la cancel·lació del torn de nit de la línia 2, la del Cupra Formentor i el Seat León.

Matías Carnero: "L'acord de l'ERTO garanteix cap mesura traumàtica"

Fonts sindicals han puntualitzat, però, que el sobrant real serà de 450 treballadors al dia, perquè uns 200 treballadors aniran a donar suport a la línia 3, que produeix l'Audi A1, i uns 200 més es reservaran per cobrir l'absentisme. A més, l'acord també planteja la possibilitat de tancar la fàbrica durant un màxim de 67 dies.

La reducció de llocs de treball temporal es cobrirà, en primer lloc, amb voluntaris. Les places no cobertes es distribuiran de manera rotatòria entre la plantilla.

Més prestació d'atur

La companyia s’ha compromès a millorar la prestació d’atur que cobren els afectats per ERTO fins a un 90% del sou i oferirà la possibilitat de fer formació mantenint el 100% de la remuneració. Seat assegura que la demanda dels models de les marques es troba en nivells alts i la companyia continuarà fent “el possible” per entregar els cotxes als concessionaris.

La situació d'incertesa que viu el sector provoca que la planificació de l'any 2023 de Seat que acostuma a saber-se a finals de setembre no es doni a conèixer fins a finals d'octubre o novembre.

Pendent del PERTE

Seat ha reclamat al ministeri d'Indústria que s'afanyi a resoldre les al·legacions de la línia d'ajuts del PERTE del vehicle elèctric que estan destinats a descarbonitzar el sector de l'automoció. L'automobilística ha reclamat la resolució definitiva dels ajuts perquè l'electrificació de les plantes de Martorell i Pamplona i la gigafàbrica de cel·les de bateries, que el grup assegura que és la inversió industrial més gran de la història", siguin una realitat.

Fins ara, s'han adjudicat provisionalment el 24% dels 2.975 milions que havia de tenir la línia d'ajuts, fet que ha provocat que les organitzacions sectorials reclamèssin "més ambició" per repartir-los tots.

En unes jornades organitzades per la consultora Metyis i el mitjà digital Coche Global, Reyes Maroto ha defensat la línia d'ajuts dels "atacs" rebuts en els últims dies mentre que sindicats i patronals han demanat negociar per tal que s'exhaureixin tots els recursos.

Patronals i sindicats han demanat que "l'esforç" que el sector està fent per poder fer front a la crisi de microxips i als problemes derivats de la guerra a Ucraïna "vagi acompanyat de mesures accelerades".