Enlaces accesibilidad
Automòbil

Catalunya és la comunitat amb més punts de recàrrega per a vehicles elèctrics de tot el país

  • A Espanya ens trobem per sota dels 45.000 punts que serien els necessaris per complir amb els objectius europeus
  • En tota l'AP7 no n'hi ha cap carregador elèctric
  • TMB ha començat a instal·lar 37 carregadors ràpids per autobusos elèctrics a les cotxeres del Triangle Ferroviari

Per
Catalunya és la comunitat amb més punts de recàrrega

Catalunya és la comunitat amb més punts de recàrrega per a vehicles elèctrics de tot l'Estat. Amb tot, no són suficients. Espanya només ha instal·lat el 35 % de la infraestructura que recomana la Unió Europea. Una mancança amb la qual es troben cada dia els usuaris de cotxes elèctrics.

El cotxe elèctric té molts avantatges, però el que més preocupa als usuaris d'aquests vehicles és la disponibilitat de carregadors. Bé perquè no n'hi ha suficients, bé perquè sovint estan fora de servei. En tota l'AP7 no n'hi ha cap.

L'associació espanyola de fabricants d'automòbils assegura que Espanya es manté a la cua d'Europa. El segon trimestre del 2022 s'ha alentit el desenvolupament d'electromovilitat. La infraestructura de recàrrega ha crescut, hi ha 15.772 punts de recàrrega d'accés públic, però ens trobem per sota dels 45.000 que serien els necessaris per complir amb els objectius europeus. La majoria són de recàrrega lenta i només el 17% són superiors a 22 kW.

TMB instal·la a les cotxeres 37 carregadors ràpids

TMB ha començat a instal·lar 37 carregadors ràpids per autobusos elèctrics a les cotxeres del Triangle Ferroviari. La instal·lació, feta per Endesa, estarà enllestida a finals d'any. La licitació es va adjudicar per valor de 2,8 MEUR –sense IVA-, segons ha detallat TMB. Aquests nous carregadors, de 150 kW, se sumen als 30 de 50 kW que es van posar en una primera fase en aquesta mateixa cotxera i permeten carregar de manera "totalment automatitzada". Per la seva banda, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha celebrat que els nous carregadors ràpids "són un pas més en l'eficiència de bus" i s'emmarquen en les iniciatives orientades a tenir una flota "més sostenible" i electrificada.