Enlaces accesibilidad
Adif

Les obres ferroviàries a la Sagrera i Sant Andreu avancen a bon ritme

  • L'11 de desembre s'estrenarà la nova estació de Sant Andreu i s'acabaran els talls a Rodalies de les línies R1, R2N i R11
  • Els operaris treballen a tres torns per acabar els 4,3 km d'infraestructura nova al corredor de Granollers
  • El tall a l'R2N i l'R11 per les obres s'ha dividit en tres fases.

Per
Les obres ferroviàries de la Sagrera i Sant Andreu van a bon ritme, segons Adif

Les obres ferroviàries de la Sagrera i Sant Andreu avancen a bon ritme. Així ho assegura Adif, que afirma que, tot i que l'execució de l'obra supera lleugerament les previsions, es manté l'11 de desembre la data fixada per l'estrena de la nova estació de Sant Andreu. Serà aquest dia quan s'acabaran els talls a Rodalies de l'R1, l'R2N i l'R11. Unes afectacions que no han estat exemptes de les queixes dels usuaris.

El tall a l'R2N i l'R11 per les obres s'ha dividit en tres fases. La primera fase va produir-se entre els passats 17 i 18 de setembre. La segona, la més llarga, és la que va començar el passat 19 de setembre, i s'allargarà fins al 3 de desembre.

Acabar el corredor de Granollers

Els operaris d'Adif treballen a tres torns per acabar els 4,3 km d'infraestructura nova entre Bac de Roda i Sant Andreu, el que és el corredor de Granollers. La setmana del 3 al 10 de desembre es farà la connexió amb la capçalera nord. L'estació de Sant Andreu quedarà aquella setmana sense servei.

Alberto Alcañiz, enginyer d’Adif i responsable de les obres, assegura que aquesta setmana es posaran les vies i "el dia 11 o 12" posaran en servei l'estació. Així, l'empresa assegura que l'11 de desembre totes les vies entre la Sagrera i Sant Andreu estaran acabades. El següent objectiu és començar les obres d'alta velocitat entre Barcelona i Girona abans que acabi l'any.

65% d'execució

Tot aquest conjunt de treballs formen part de les obres per acabar d'enllestir la futura estació de la Sagrera, concebuda com una infraestructura intermodal on confluiran les línies de Metro, Rodalies i d'alta velocitat. Segons Adif, el grau d’execució del total d’obres per finalitzar la infraestructura és del 65%.

Dels 1.100 milions d’euros pressupostats per aquest projecte, se n’han executat entorn de 700 milions. En aquest cas, els treballs es troben també en la segona fase. En una primera fase, les obres es van centrar a encabir les vies de la línia R1 dins la infraestructura, que es van acabar d'executar a finals del 2021. Ara com ara, els treballs se centren a fer la mateixa operació amb les vies de l'R2N i l'R11.