Enlaces accesibilidad
Aturades

El primer dia de vaga a Renfe compleix els serveis mínims, tot i algunes afectacions

Per
Aglomeracions i retards als trens de Renfe el primer dia de vaga
Aglomeracions i retards als trens de Renfe el primer dia de vaga

Tot i algunes aglomeracions als trens de Rodalies, el primer dia de vaga de treballadors de Renfe convocats per la CGT s'ha produït sense gairebé incidències. A l'estació de Sants de Barcelona s'ha pogut veure més gent a les andanes i els combois més plens que de normal, però s'hi respirava tranquil·litat al vestíbul i no hi ha hagut grans aglomeracions.

Dues vagues compliquen aquest dilluns la mobilitat per tren i per avió

Així mateix, tots els usuaris han coincidit a dir que aquest dilluns hi havia més viatgers als trens en comparació amb un dia habitual sense vaga. D'altra banda, segons dades de Renfe, només el 2,95% dels treballadors de la companyia secunden la vaga de la CGT, principalment als tallers de la plantilla. Així, els serveis mínims s'estarien complint sense incidències.

Algunes aglomeracions i retards

Alguns viatgers han denunciat, però, que els trens anaven replets de gent a primera hora del matí: "Sempre paguem els mateixos, anava tothom apilonat", ha assegurat la Mari Carmen, usuària que ha arribat a Sants procedent d'un tren de Tarragona. "Anàvem tan atapeïts que a Montcada ja no podia pujar gent", ha indicat, en la mateixa línia, el Ramon, que ha arribat des de Sabadell.

Àxel Garcia, que volia agafar un tren a Sant Andreu Arenal, ha explicat que, al final, ha optat pel metro. "Jo anava amb maleta i era impossible pujar, hi ha hagut gent que s'ha quedat a l'andana perquè no hi cabíem", ha detallat. Alguns no han pogut evitar afectacions tot i sortir amb antelació de casa: "Fa mitja hora que espero i encara m'he d'esperar 20 minuts més. He vingut amb temps, però, tot i això, arribaré tard", ha lamentat la Raquel.

Pel que fa a llarga distància i Alta Velocitat, l'aturada ha provocat algunes cancel·lacions a primera hora del matí, però la majoria dels viatgers afectats s'han pogut reubicar.

Els serveis mínims es compleixen

La vaga ha tingut un seguiment del 2,95% de tota la plantilla de l'empresa, principalment als tallers, per la qual cosa els serveis mínims es compleixen sense incidències: a les hores punta circulen dos de cada tres trajectes programats, mentre que en la resta de la jornada es mantenen un de cada tres trens.

De fet, en el cas dels de Llarga Distància Convencional i Alta Velocitat s'han garantit un 72% dels trens i en els Avant un 65%. La vaga, que es tornarà a repetir aquest divendres 11 de novembre, no ha comptat amb el suport dels sindicats majoritaris de Renfe –CCOO, UGT i Semaf-, que van desconvocar-la perquè la direcció de l'empresa va desbloquejar la negociació del conveni col·lectiu.

Coincideix amb la vaga a Vueling

A les aturades que afecten la mobilitat per tren se sumen les afectacions al transport aeri per la vaga dels tripulants de cabina de Vueling, que se salda amb 29 vols cancel·lats al Prat en la quarta jornada de vaga. Segons la companyia, el 95% dels clients o han estat reubicats o se'ls ha reemborsat el bitllet.

El sindicat convocant denuncia que l’empresa està allargant la negociació del conveni i que el personal està en una situació de precarietat salarial. Preveuen aturades els divendres, diumenges, dilluns i festius fins al 31 de gener.