Canvis de velocitat a 100 km/h en alguns trams de l'AP-7
- El Servei Català de Trànsit vol reduir la sinistralitat i les congestions en diversos trams d'aquesta via
- Els accidents mortals a l'AP-7 han augmentat un 60 % des que van desaparèixer els peatges
El servei Català de Trànsit arriba a un acord amb el Ministeri de Transports per tal de treballar per disminuir els accidents en l'AP-7 davant l'increment dels accidents i les congestions des que es van aixecar els peatges. En concret, en un parell de mesos es faran alteracions de la velocitat i altres modificacions sobre 83 quilòmetres, limitant i controlant la velocitat per reduir la sinistralitat i les congestions.
El principal punt en què s'actuarà correspon als 19 quilòmetres d’autopista paral·lels a la B-30, al Vallès, on es crearan trams de velocitat variable de 100 o menys km/h. També es limitarà la velocitat a 100 km/h entre Calafat i l’Ampolla, i entre Altafulla i Constantí, direcció sud, s’hi col·locarà un radar de tram per garantir que no se superen els 120 km/h. Finalment, a la ronda de Girona, un dels quatre carrils es convertirà en un vial reservat a les incorporacions i sortides.
D'aquesta manera, Trànsit ha acordat alterarà les velocitats en alguns trams d'aquesta carretera:
1r tram = Des de Calafat fins a l'Ampolla. Limitació a 100 km/h.
2n tram = Des d'Altafulla a Constantí. En direcció sud hi haurà radars, però es mantenen 120 km/h.
3r tram = Des de Mollet al Papiol. S'instal·larà velocitat variable, màxim 100 km/h.
4t tram = Des de Salt (Girona) a Fornells. Pel carril dret es podrà circular a 80 km/h.
A les carreteres catalanes hi ha cada vegada més cotxes. I també, més sinistres. De fet, els accidents mortals a l'AP-7 han augmentat un 60 % des que es van alliberar els peatges. També han augmentat en un 80 % els ferits greus en aquesta via.