Nova empenta al sector de l'automoció a Catalunya
- Volkswagen accepta l’ajut de 397 milions del Perte elèctric
- El hub d’electromobilitat que opta a reindustrialitzar Nissan també rebria 107 milions d’euros
- Segueix l'actualitat a Catalunya, en directe
Seat i el grup Volskwagen han comunicat al Govern espanyol que accepten l'ajut de 397 milions d'euros inclòs al Perte de l'automoció. Amb l'acceptació del Perte, Volskwagen garanteix l'electrificació de les plantes de Seat a Martorell i Landaben i la construcció d'una gigafactoria de bateries a Sagunt.
Satisfacció a Martorell
Malgrat que la setmana passada el consorci alemany va afirmar que la subvenció era del tot insuficient per garantir la inversió prevista de 10.000 milions d'euros a Espanya, finalment Volskwagen ha acceptat l'ajut en l'últim dia de termini per fer-ho, com ha anunciat el president de Seat, Wayne Griffiths, que també ha avançat que demanaran més ajuts públics.
A Martorell s'espera que el projecte sigui realitat durant els mesos vinents quan les línies de producció s'hagin començat a adaptar al nou vehicle elèctric amb l'objectiu que el 2025 dos dels nous models de la planta siguin 100% elèctrics. Durant aquest temps s'haurà de formar la plantilla. Ara bé, el nou vehicle elèctric també implica una reducció del 30% de la càrrega de treball, i per això els sindicats confien que s'adjudicaran nous models per compensar la pèrdua de producció.
107 milions per la Zona Franca
L'altre grup que optava a ajuts a Catalunya, el hub d'electromobilitat que aspira a ocupar els terrens de Nissan a la Zona Franca, també ha comunicat avui que accepta l'ajut concedit, en aquest cas, de 107 milions d'euros.
Per volum d'ajudes, el 'hub' és el tercer beneficiari dels recursos del PERTE del vehicle elèctric, per darrere del grup Volkswagen-Seat, i de Mercedes, que rebrà 170 milions. El 'hub' preveu inicialment crear més de 7.000 ocupacions, dels quals un miler seran directes, amb una activitat que inclou la fabricació de vehicles comercials elèctrics i que s'espera pugui arrencar a la fi de 2023.
En aquesta proposta industrial per a la Zona Franca confien els 1.300 treballadors que van perdre la seva ocupació amb la marxa de Nissan i que ara estan majoritàriament esgotant la seva prestació de desocupació.