Marina Salazar, dissenyadora de la tetamundi de Rigoberta Bandini
- La tetamundi es va fer famosa al show de Rigoberta Bandini al Benidorm Fest
- Les figures antigues són la inspiració de la dissenyadora Marina Salazar, coneguda com a 'No queda tinte' a l’hora de crear
- Pots trobar a RTVE Play Catalunya tots els continguts de 'Fet a mà', programa presentat per Juan Avellaneda
A hores d’ara ja no deu quedar ningú sense haver vist l’obra de la dissenyadora Marina Salazar, però possiblement es coneixerà més l’escultura que el seu propi nom. Estem parlant de la ‘Tetamundi’, el famós pit gegant que l’artista Rigoberta Bandini va plantar en mig de l’escenari durant la seva actuació al 'Benidorm Fest'.
Marina Salazar és dissenyadora gràfica i té un univers molt particular on la imaginació té un paper important. El seu nom artístic és 'No queda tinte' i les figures antigues li serveixen d’inspiració a l’hora de crear i actualment té el seu proveïdor en els mercats i botigues d’antiquaris de Barcelona. Aquesta artista, que s’autodefineix com a “minimalista barroca”, va començar fent bosses en forma de pastís d’estil kitsch i ara ha evolucionat en tres línies diferents: humor, crítica i art social. Influenciada pel pop, li agrada que les seves peces tinguin veu pròpia i parlin de l’actualitat, però sobretot li agrada que objectes destinats a caure en l’oblit tinguin una segona vida i una nova oportunitat. Juan Avellaneda, presentador de ‘Fet a mà’, la visita al seu taller per descobrir quina és la motivació que impulsa a l'artista a l'hora de crear les seves obres.
La famosa tetamundi
Com va acabar la seva peça ‘Tetamundi’ a l’escenari de la Rigoberta Bandini? Marina Salazar afirma que va ser un dels primers objectes que va crear, fa aproximadament set anys, com a treball de final de màster.
“Està fabricada amb un procés similar al que utilitzen a les falles“
L'artista havia estudiat amb Joan Ros, el dissenyador de moda responsable del vestuari de la cantant, que recordava la seva peça de final de curs. En ensenyar-li a Rigoberta Bandini “li va agradar molt” i van voler fer una rèplica de 7 metres d’altura, que fos un símbol potent i present durant tota l'actuació. “Està fabricada en un taller de Benidorm, en un procés similar al que utilitzen les falles”, afirma Salazar.
Hi havia tanta expectativa per saber quin pit ensenyaria Rigoberta durant la seva actuació, que tothom estava pendent del Benidorm Fest. Després del show, la ‘tetamundi’ de Marina Salazar va fer la volta al món i s’ha acabat convertint en tatuatges, escultures i fins i tot, mones de pasqua. Una icona que ja és un símbol popular i un moment que ja forma part de la història de la televisió. Si vols conèixer més sobre l’artista i el seu procés creatiu, no et perdis a 'Fet a mà' de RTVE Play Catalunya!