Enlaces accesibilidad
Sinistralitat viària

L' Arrabassada torna a situar-se com el tram amb més risc d'accident de Catalunya

Per
L'Arrabassada continua com el tram amb més risc d'accident de Catalunya
2 min.

La carretera de l’Arrabassada torna a situar-se com el tram amb més risc d’accident de Catalunya, segons l´últim estudi de l'EuroRAP presentat pel RACC. Una altra via amb registres preocupants és la C-58. Per setè any consecutiu, el tram entre Barcelona i Cerdanyola és el que suporta més accidents greus i mortals per quilòmetre per al conjunt de vehicles. Entre els anys 2019 i 2021 hi ha hagut 17 accidents greus i mortals en aquest tram de 7,1 quilòmetres de longitud.

A Catalunya el 25% de la xarxa viària analitzada presenta un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal. D’altra banda, els quilòmetres amb risc molt baix i baix han minvat lleugerament. Han passat de ser el 55% al 53%. Unes xifres publicades poc després de l'entrada en vigor del límit de velocitat de 100 km/h a l'AP-7 entre Granollers i El Papiol. Una limitació que forma part del pla d'actuació per reduir els accidents en aquesta via

Preocupació pels motoristes

Els motoristes continuen com un dels perfils més vulnerables. En el 45% dels accidents de trànsit amb víctimes mortals i ferits greus que es produeixen a les carreteres catalanes hi ha estat involucrada com a mínim una moto o un ciclomotor, tot i que només han representat un 2,3% de la mobilitat global en carretera a Catalunya. A l'Arrabassada, en el 88% dels accidents amb víctimes mortals i ferits greus que s'han produït en aquesta via s'ha vist involucrada una motocicleta.

Unes xifres que preocupen també a la Direcció General de Trànsit i a l'Ajuntament de Barcelona. Per reduir la sinistralitat a la capital catalana estudien reduir la velocitat en algunes zones i estan elaborant un informe amb els punts més conflictius de la ciutat.

Xifres similars a les d'abans de la pandèmia

En el període 2019-2021 els accidents greus i mortals han disminuït un 8,7%, mentre que la mobilitat global s’ha reduït en un 3% a conseqüència de la pandèmia. En aquest context, la perillositat ha disminuït un 6,1% en el global de la xarxa viària analitzada. En aquesta edició d’EuroRAP s’han analitzat 6.373 quilòmetres de carreteres que representen el 92% de la mobilitat per carretera de Catalunya.

L' Arrabassada continua al capdavant dels punts negres de les carreteres catalanes

Un any sense peatges

Aquest 2022 s'ha complert un any de l'eliminació d'alguns peatges a Catalunya. Un alliberament que ha provocat un augment de la sinistralitat i de les retencions a algunes vies com l'AP-7 i que encara no s'hagi resolt el debat del finançament de les vies d'alta capacitat.