Enlaces accesibilidad
L'entrevista

Juli Fernàndez: "Estem una mica més a prop d'un acord pel pressupost"

  • El conseller de Territori demana solucions "reals i viables" per l'aeroport del Prat
  • Fernández: "Segur que al PSC tenen voluntat. Hauríem d'intentar que sigui al més aviat possible"
  • Entrevista al 'Cafè d'idees' | La 2 i Ràdio 4

Per
Cafè d'idees - Juli Fernàndez: "Estem una mica més a prop d'un acord de pressupostos"

El conseller de Territori, Juli Fernández, defensa que el Govern està "una mica més a prop" d'aprovar els pressupostos perquè ja s'han trobat el president Pere Aragonès i el primer secretari del PSC, Salvador Illa: "Estem intentant construir escenaris". Fernández destaca la importància de tenir pressupostos que incorporaran 3.000 milions d'euros extres: "És una eina imprescindible".

En aquest sentit, Fernández demana celeritat en les negociacions per acordar els pressuposts: "Segur que al PSC tenen voluntat. Hauríem d'intentar que sigui al més aviat possible".

Demana anar més enllà de la frase: "Amplieu l'aeroport"

En una entrevista al Cafè d'idees de La 2 i Ràdio 4, el conseller republicà reconeix que un dels punts de bloqueig de la negociació amb el PSC, és l'ampliació de l'aeroport del Prat proposada per AENA on recorda, depèn de l'Estat i no hi ha ni l'Ajuntament de Barcelona ni el del Prat: "Se'm fa difícil d'entendre en gran part perquè són competència de l'Estat".

I reclama solucions "reals i viables" per l'aeroport i assenyala que el projecte té algunes dificultats com l'impacte ambiental: "És millor no bloquejar-se i buscar solucions".

El conseller de Territori detalla que la majoria de vols que operen al Prat són de companyies de baix cost i aposta per un canvi de gestió: "Va molt més enllà de la simple frase: 'Amplieu l'aeroport'".

Com ha reclamat en el cas de l'aeroport, el conseller de Territori, reivindica la gestió de Rodalies i poder disposar d'un sistema ferroviari integral on la Generalitat tingui la capacitat d'invertir perquè millori.

Partidari d'incrementar la mobilitat del Vallès per carreteres existents

El conseller de Territori s'ha mostrat més partidari d'incrementar la mobilitat del Vallès per carreteres existents i millorar incrementar la quota de transport públic abans que construir el tram del Quart Cinturó entre Sabadell i Terrassa: "Estem parlant d'un tram que fa 6 km, no és una continuïtat de la B-40 i passa per una zona d'interès ecològic".

Fernández rebutja que la proposta del Govern de l'Estat pretengui que el cost de les obres del Quart Cinturó es carreguin a la Generalitat a través de la disposició addicional tercera de l'Estatut.

El Prat, la Ronda Nord i el Hard Rock, tres claus dels pressupostos | Àlex Cabrera

"Hard Rock està aprovat"

Amb relació al projecte de Hard Rock, un altre dels punts que reclama el PSC en les negociacions dels comptes catalans, el titular de territori diu que està en l'àmbit administratiu i no polític: "Està en fase d'al·legacions i la resposta ha de ser solvent". Fernández explica que les al·legacions "només" afecten les zones verdes, però que el projecte està aprovat.

Prohibició de patinets elèctrics al transport públic

Sobre la decisió de prohibir els patinets elèctrics a partir de l'1 de febrer, Juli Fernández argumenta la prohibició d'accedir amb patinets elèctrics a trens i autobusos perquè els operadors del transport públic reclamen un reglament que en garanteixi la seguretat.

Fernández recorda que els Bombers han assenyalat els patinets elèctrics com un motiu d'increment d'incendis: "Es prohibeix l'accés de patinets mentre no tinguem un reglament. És bo tenir-ho el màxim de ben resolt".