Enlaces accesibilidad
Entrevista

Tres catalanes nominades als Premis Goya 2023

Per
Cafè d'idees - Elisa Sirvent, Suevia Sampelayo i Sylvia Steinbrecht, nominades Goya

El dia previ a l'entrega dels Premis Goya 2023 de cinematografia, Gemma Nierga entrevista al Cafè d'Idees a tres dones candidates a un dels guardons. Estan nominades al premi a Millor Disseny de Vestuari, Millor Direcció de Producció i Millor Direcció d'Art. Totes tres expliquen la seva trajectòria professional, la seva tasca en les pel·lícules en les quals han participat i com estan afrontant aquestes nominacions: "Nervis i molt d'estrès, ja voldria que hagués passat".

Elisa Sirvent, nominada per 'Alcarràs' a Millor Direcció de Producció

Elisa Sirvent, nominada a Millor Direcció de Producció als Goya 2023 per Alcarràs recorda que va ser un repte rodar amb actors no professionals: "Al càsting havíem d'assajar amb persones que tenien altres feines i fer-ho encaixar tot això". La productora destaca també la dificultat de rodar fora de Barcelona, i com s'havien d'adaptar els factors externs de les localitzacions al rodatge: demanaven silenci per rodar enmig dels camps de fruiters.

Suevia Sampelayo, nominada a Millor Disseny de Vestuari per La Piedad

Suevia Sampelayo, juntament amb els dissenyadors Manuel Bolaño i Jaime Álvarez, de Mans Concept, està nominada al premi Millor Disseny de Vestuari per La piedad, d'Eduardo Casanova, una de les pel·lícules més arriscades d'aquest any.

És el color que ell més odia. Simbolitza el contrari al que estem acostumats

Al Cafè d'Idees, la dissenyadora explica que un dels elements essencials del film és l'ús del color rosa que és el segell del director: "És el color que ell més odia. Simbolitza el contrari al que estem acostumats, és terrorífic per a ell". Sampelayo afegeix que el color embolcalla una relació tòxica d'una mare amb el seu fill.

Sylvia Steinbrecht, nominada a Millor Direcció d'Art per Los renglones torcidos de Dios

Sylvia Steinbrecht, nominada a Millor Direcció d'Art als Goya 2023 per Los renglones torcidos de Dios, explica que de seguida es va entendre amb el director Oriol Paulo: "Quan pilles el que vol, ja saps molt millor en què ha de consistir la seva tasca".

Has d'imaginar cada escena i fer que l'espectador estigui totalment immers a la història

Steinbrecht que la feina d'una directora d'art és imaginar-se on succeeix la pel·lícula i recorda que van haver de fer molta recerca: "Has de presentar diferents opcions, imaginar cada escena i fer que l'espectador estigui totalment immers a la història".

La directora desvela que el film es va rodar en vuit localitzacions diferents: "Hi ha trossets en un lloc, l'exterior en un altre, un puzle que si ningú se n'adona, és que ho has fet bé".

Als premis sempre hi ha sorpreses

Amb relació al seu pronòstic de qui seran finalment les premiades a la gala dels Premis Goya que se celebrarà demà dissabte a l'Auditori Andalusia de Sevilla i que es poden seguir a RTVE Play, expliquen que a mesura que s'apropa la Gala, augmenten els nervis i la certesa que poden guanyar. Per Elisa Sirvent "sempre hi ha travesses, però, al final, sempre hi ha sorpreses" i reconeix que es diu a ella mateixa que pot guanyar.

Ja és un regal estar nominada

Sampelayo no té por a les altres candidates a Millor Vestuari, tot i reconèixer que habitualment, es premia les pel·lícules d'època: "A vegades és molt més difícil una pel·lícula contemporània. Ja és un regal estar nominada". Steinbrecht admet que fins ahir estava convençuda que guanyaria Modelo 77, però que fa poques hores va canviar d'opinió: "L'Elisa m'ha convençut que guanyaré jo i m'han agafat uns nervis...".