Enlaces accesibilidad
Imatge d'unitat

Les plataformes contra els projectes que vol construir la Generalitat s'uneixen en una mobilització

Per
Les tres plataformes contra els projectes que vol construir la Generalitat es manifestaran conjuntament
Les tres plataformes contra els projectes que vol construir la Generalitat es manifestaran conjuntament

Les tres plataformes contràries als polèmics projectes que el Govern ha acceptat estudiar es mobilitzaran en un intent de frenar la construcció d'aquestes infraestructures. Són el macroprojecte Hard Rock, l'ampliació de l'Aeroport del Prat i la construcció del Quart Cinturó, unes iniciatives que han estat claus per aprovar els pressupostos, però que han generat també malestar social.

Així, les entitats oferiran una imatge d'unitat amb una "gran manifestació" el 4 de març a Barcelona per plantar-se a les propostes que consideren que van contra el benestar dels veïns. La protesta començarà a les 18:00 h a Plaça Catalunya.

Justament aquest dilluns el Govern de la Generalitat ha presentat una proposta de construcció d'una plataforma al mar per construir una quarta pista d'aterratge, i això ha generat debat la vigília del debat a la totalitat dels pressupostos.

Plataforma marina per l'Aeroport del Prat

Un dels punts polèmics en el marc dels pressupostos és l'"ampliació" de l'aeroport de Barcelona, un projecte a què el president català s'ha referit com a simple "modernització", però sí que ha admés que l'objectiu és "ampliar capacitat". En aquest sentit, Pere Aragonès s'ha mostrat a favor que "Barcelona i Catalunya tinguin més connexions internacionals" i, per això, s'ha compromès a estudiar-ho.

Justament aquest dilluns el Govern ha presentat la proposta de construir una pista al mar que vagi en la línia d'ampliar la capacitat de l'aeroport, i això ha generat un gran debat per les crítiques de diversos sectors. Precisament, ha estat l'alcaldessa de Barcelona una de les primeres a alçar la veu, rebutjant la proposta de crear una quarta pista damunt del mar. Ada Colau ho ha titllat d'"ocurrència" i que va "contra el sentit comú".

L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, tampoc és favorable al projecte i es pregunta d'on han tret els promotors els informes o les opinions expertes que avalarien la viabilitat d'una idea que planteja molts dubtes des del punt de vista de la sostenibilitat mediambiental. Per l'alcalde, "es tracta d'anar fent soroll, d'anar fent propostes inversemblants" per justificar que "AENA no vol fer una inversió a l'Aeroport del Prat".

Un debat sobre l'aeroport que es produeix la vigília que al Parlament se celebri el debat a la totalitat dels pressupostos. La plataforma Zeroport, que lluita "pel decreixement del port i aeroport", s'ha mostrat en contra de l’acord dels pressupostos, augmentant que "només s’inspira en un model caduc que comporta l’empitjorament del canvi climàtic, el deteriorament del medi ambient i unes condicions de treball precàries".

El Quart Cinturó

Els republicans van donar el 'sí' a un text dels socialistes que demanava desencallar un tram de la B-40 entre Terrassa i Sabadell, una autopista coneguda com a Quart Cinturó o Ronda Nord. Aquesta construcció donaria continuïtat al tram en obres entre Abrera i Terrassa, i a la ronda de Terrassa, amb un recorregut de prop de 10 quilòmetres. Connectaria els barris del nord de Terrassa amb els del nord de Sabadell i deixaria la possibilitat de continuar allargant el quart cinturó en el futur.

La Campanya Contra la Construcció del Quart Cinturó fa 25 anys que lluita contra el projecte d’autovia per les conseqüències que tindria sobre el territori, com la "gran pèrdua de qualitat" sobre el patrimoni cultural i natural. El Quart Cinturó "degradaria irreversiblement i faria totalment insostenibles unes comarques que encara conserven uns valors ecològics i paisatgístics molt importants", afirmen des de la plataforma.

Macrocomplex d'oci Hard Rock

Deu anys després que el Govern de la Generalitat va presentar la construcció del Barcelona World, un macrocomplex d'entreteniment i jocs entre Salou i Vila-seca, el projecte comença a agafar forma i fer-se realitat, ara assumit pel Hard Rock. Aquest preveu la construcció d'un complex amb 1.000 habitacions d'hotel, un centre comercial, una piscina de 6.000 metres quadrats i un espai per concerts, entre d'altres.

Així seria el macrocomplex del Hard Rock a Salou que es pretén construir

Així seria el macrocomplex del Hard Rock a Salou que es pretén construir

Una iniciativa que troba el consens dels alcaldes de les ciutats implicades, però que no compta amb el suport dels veïns. Així neix Aturem Hard Rock, la continuació de l’Assemblea Aturem Bcn World, una plataforma ciutadana formada per veïns i veïnes del Camp de Tarragona que lluita per aturar el projecte, argumentant que "ataca frontalment" les condicions de vida dels habitants del territori.