Enlaces accesibilidad
Artesania

La Ceceria Subirà, així sobreviu el comerç més antic de Barcelona

  • Un negoci amb 261 anys d’història que ha funcionat ininterrompudament fins avui
  • A Cereria Subirà segueixen venent espelmes artesanals adaptades als nous temps
  • Pots trobar a RTVE Play Catalunya tots els continguts de 'Fet a mà', programa presentat per Juan Avellaneda

Per
Fet a mà - L'èxit

La Cereria Subirà, fundada el 1761 per Jacint Galí, i situada llavors al carrer dels Corders, és una botiga de Barcelona amb una llarga història. L’establiment original es va haver d’enderrocar quan es va obrir la Via Laietana i aleshores es va traslladar a la seva ubicació actual, coneguda llavors com a baixada de la Presó.

El nou espai, que havia estat dissenyat originalment com una luxosa botiga de roba coneguda com ‘La Argentina’, manté l’escala barroca que es bifurca i les columnes del mateix estil on descansen enormes escultures.

Juan Avellaneda visita el negoci més antic en funcionament de la ciutat de Barcelona, la cereria Subirà

Juan Avellaneda visita la Cereria Subirà que té 261 anys d¿història i és el negoci més antic en funcionament de Barcelona RTVE Catalunya

Una nissaga de cerers

En acabar la guerra, el cerer de Vic Paulí Subirà es va fer càrrec del negoci i la seva família l’ha seguit regentant fins avui i continua oferint un producte que ha deixat de ser de primera necessitat per convertir-se en un objecte de culte al passat.

Juan Avellaneda, presentador del programa 'Fet a mà' ha anat a trobar-se amb Pilar Subirà, tercera generació de la família al capdavant del negoci.

Mantenir un negoci en el temps

La Cereria Subirà ha estat funcionant ininterrompudament durant 261 anys i és el negoci més antic en funcionament de la ciutat de Barcelona.

Veníem de ser un producte de primera necessitat i hem acabat sent un producte totalment prescindible

Actualment, les espelmes han deixat de ser d’ús diari passant a ser on objecte decoratiu. "Veníem de ser un producte de primera necessitat i hem acabat sent un producte totalment prescindible", explica la Pilar.

Per sobreviure al s. XXI, ha fet una aposta per adaptar-se a les noves necessitats i oportunitats que ofereix el mercat, mantenint sempre l’esperit que els ha fet un lloc de referència durant tots aquests anys. Per la Pilar la clau de l’èxit és clara: "No haver sucumbit a vendre barrets de mexicans i souvenirs".

Si vols conèixer més sobre l’artista i el seu procés creatiu, no et perdis a 'Fet a mà' de RTVE Play Catalunya.