Aquests són els trams de l'AP7 limitats a 100 km/h
- El tram entre Martorell i Gelida és el primer on s'aplica la mesura
- El Servei Català de Trànsit rebaixarà encara més la velocitat si el pla no millora les xifres de sinistralitat
Aquest cap de setmana el Servei Català de Trànsit ha posat en marxa una prova pilot per fer front a l'increment de la sinistralitat a l'AP-7. El tram entre Martorell i Gelida, una de les zones amb més accidents des de l'alliberament dels peatges, ha estat l'escollit per comprovar la funcionalitat del pla amb nou límit de velocitat màxima a 100 km/h.
Ja en les primeres hores del seu llançament s'ha tramitat més de seixanta multes per l'incompliment del nou límit de velocitat. La mobilitat s'ha disparat en 26.000 vehicles diaris des del 2019 i, amb la pujada de barreres, hi ha hagut un gran augment d'accidents a les carreteres catalanes. La reducció s'efectua només dissabtes i diumenges i s'està plantejant aplicar-se a altres trams que acumulen sinistres:
Des del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha obert la porta a rebaixar encara més la velocitat si el pla no millora les xifres de sinistralitat, que el 2022 va incrementar un 60% amb 15 morts accidentals. L'organisme invertirà més de 14 milions d'euros en els pròxims dos anys en millores de seguretat.
Altres mesures
- Limitació en la circulació de camions, que hauran de conduir pel carril dret entre Calafat i Camarles.
- 70 quilòmetres de carrils addicionals per als retorns del cap de setmana en els trams d'Orriols-Cabanes, La Roca-Hostalric, Granada-Gelida i l'Aldea-Hospitalet de l'Infant.
- Supressió de carrils d'incorporació a l'AP7 entre la Roca del Vallès i Llinars del Vallès (direcció Barcelona).
- 25 quilòmetres de carril addicional entre Llavaneres i Alella.
- Millora del contracte de grues per a augmentar la capacitat de treure vehicles de la via.
- Ús de drons per controlar la mobilitat en punts conflictius.
- Nous radars al llarg de l'AP7 i C-58.