La Barcelona Bridal Fashion Week converteix la ciutat en la capital de moda nupcial
- Més de 350 empreses de 90 països diferents participaran a la fira comercial
- La fira ja s'ha convertit en la més important del món, per davant de Nova York i Milà
- EN DIRECTE | Segueix minut a minut l'actualitat d'aquest dimecres 19 d'abril
La 33a edició de la Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) converteix la ciutat en la capital de moda nupcial fins a finals de setmana. La fira s'ha convertit en la més important del món, passant per davant de la de Milà o la de Nova York. La Fira de Barcelona, doncs, espera rebre més de 20.000 visitants, una xifra que supera els rècords de totes les edicions anteriors.
Les desfilades més elegants, amb 34 marques
Durant els primers quatre dies, la passarel·la de la BBFW mostrarà les col·leccions nupcials de 34 dissenyadors d'arreu del món. La protagonista de l'edició serà la firma d'alta costura libanesa Elie Saab, la marca escollida de membres de la reialesa i grans celebritats com Kate Middleton o Beyoncé. La presentació de la seva col·lecció nupcial inspirada en la jardineria japonesa, se celebrarà al Museu Marítim, a diferència de la resta de passarel·les, que es faran als recintes de Montjuïc.
Com ja és tradició, la marca espanyola Jesús Peiró ha estat l'encarregada d'inaugurar les desfilades amb la mostra de la seva nova col·lecció bridal. Altres marques espanyoles de gran renom i èxit participaran també en les desfilades presentar les seves peces, que cada vegada són més artesanals i personalitzades, amb els motius florals en tendència. La marca insígnia Rosa Clará també hi participarà i el grup Pronovias serà l'encarregat de tancar les desfilades amb la seva línia "Atelier".
Més de 350 marques a la fira comercial
A banda de les passerel·les i showrooms per presentar les col·leccions, la BBFW també acull la fira comercial del sector nupcial més important del món. Més de 350 marques de 90 països diferents venen a Barcelona amb la intenció d'impulsar el seu negoci i millorar les relacions comercials entre compradors i distribuïdors.
La directora de la Bridal, Albasari Caro, ha destacat que per algunes marques la fira de Barcelona representa "vendre més de la meitat de la facturació de tot l'any". Ha afegit que a la BBFW es munten passarel·les del tot glamuroses, però que també es ve a fer negoci: "estem satisfets del fet que moltes marques ja tenen totes les cites de compra tancades".
El paper de Catalunya i Espanya al sector nupcial
Catalunya té un rol molt important al sector de la moda nupcial i representa el 41% del total de la xifra de negoci espanyola. La raó principal d'aquest fet és que algunes de les marques més importants del país tenen seu a Barcelona. Jesús Peiró i Rosa Clará, a més del grup Pronovias, tenen la seu Barcelona.
D'altra banda, per Espanya la moda nupcial representa una part importantíssima dins del sector tèxtil. Només els vestits de núvia representen el 13% del nínxol del conjunt tèxtil espanyol i les seves exportacions representen fins a 670 milions d'euros. A Espanya, una núvia es gasta de mitjana 2.100 euros en el seu vestit, tot i que cada vegada està més de moda tenir un segon "look" després de la cerimònia.
La BBFW, un referent mundial
Després d'uns anys marcats per la pandèmia de la Covid i les restriccions per aquesta, l'edició d'enguany torna a la completa normalitat i preveu que els visitants asiàtics tornin a ser els més nombrosos. A països com la Xina i l'Índia, i països d'Amèrica Llatina, els casaments estan a l'alça, mentre que aquesta mena de celebracions són cada vegada menys comunes a Europa. Això explica el perquè que la majoria de vestits espanyols s'exportin a l'estranger, sobretot a Àsia.
D'aquesta manera, el 80% del gairebé milió de vestits de núvia que es confeccionen a Espanya cada any, es venen a botigues multimarca i grans magatzems estrangers. Les exportacions del sector signifiquen, aproximadament, 650.000 euros, i és per això que no sorprèn que el 70% de les marques visitants siguin internacionals. La directora de la fira ha volgut recordar que el sector de moda nupcial mobilitza fins a 300.000 milions d'euros l'any i la de Barcelona és la fira més important del món: "les marques saben que no ser aquí és no ser-hi".
La Generalitat pacta acollir la BBFW fins al 2025
La Generalitat ha explicat aquest dimarts que invertirà 1,65 milions d'euros per impulsar la BBFW. Amb la finalitat de promoure la moda nupcial catalana, les ajudes es distribuiran entre les edicions d'enguany i les del 2024 i 2025. L'objectiu de la Generalitat és "col·laborar en l'organització de la fira" amb ajuts de 550.000 euros a cada edició.