El saló 'Automobile BCN' trepitja amb pas ferm l'accelerador
- L'edició d'enguany assoleix els 360.000 visitants, un 20% més que al 2021
- La meitat de les persones que han passat pel certamen s'han interessat per vehicles elèctrics o híbrids
- L'organització es planteja com a repte atraure més marques de primera línia
El president de l'Automobile, Enrique Lacalle, assegura que s'han superat les expectatives en nombre de vendes, visitants i marques en una edició “de rècords”. "En un any en què el món està complicat pel tema dels xips i els subministraments, aquí tot ha funcionat correctament", ha celebrat, i posa especial èmfasi en el fet que en un any en què els salons tanquen, ells obren.
Lacalle ha xifrat en 360.000 els visitants que han passat per aquesta edició 2023 del saló des de l'11 de maig fins aquest diumenge al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. És un 20% més que a la darrera edició del certamen que, com que té caràcter bianual, va ser l'any 2021. Les xifres actuals queden ben lluny, però, de les registrades just abans de la pandèmia, quan van arribar a passar pel saló prop de 800.000 persones.
Pensant en el futur, el president de l'Automobile recalca que treballaran perquè la propera edició, que se celebrarà el 2025, sigui "top de marques i torni a fer un nou rècord". En aquesta edició n'hi havia 31, 10 més que fa un parell d'anys, però encara són moltes menys que en els millors moments.
En aquest sentit, Lacalle admet l'absència de fabricants destacats com, per exemple, els alemanys BMW o Volkswagen. Però destaca alhora la presència de marques emergents, com BYD o DFSK d'origen xinès.
Segons una enquesta realitzada durant el saló, el 50% dels visitants s'han decantat per vehicles elèctrics i híbrids. Per a Lacalle, això representa que el camí del sector està clarament traçat i es dirigeix inexorablement cap a "un món molt més sostenible".
14 primícies i 3 novetats mundials
Aquesta edició no només s’ha centrat en els cotxes, sinó que també hi ha hagut lloc pels nous sectors de la mobilitat com plataformes integrades, sistemes de recàrrega, renting o patinets amb marques com Acciona Silence, Astara Move, Seat Mo o Wallbox.
El saló ha comptat amb 14 primícies, entre les quals hi ha tres novetats mundials. Entre les més destacades s’hi troba el prototip de la furgoneta elèctrica Ebro Ecopower, que es fabricarà a l'antiga fàbrica de Nissan, i el Mercedes-Benz Classe E. A més, el nou Cupra Tavascan, també s’ha pogut veure per primer cop a Barcelona després que es presentés a Alemanya.
Els vehicles de dues rodes han tingut un paper protagonista en l’edició d’aquest 2023, ja que en paral·lel s’ha celebrat el saló Motoh!, de l'11 al 14 de maig. El certamen de vehicles de dues rodes, coorganitzat amb Kando Events, ha disposat de més de 40 expositors, entre ells Kawasaki, Harley Davidson, Yamaha o Keeway.
La firma xinesa Yadea hi ha presentat el model Keneness, la primera moto elèctrica no scooter de la marca. Segons Lacalle, l'esdeveniment també ha estimulat l'assistència de públic a l'Automobile: “Barcelona és la segona ciutat europea amb més nombre de motos i aquest saló ha estat totalment ple”, ha comentat Lacalle que ha dit que molts curiosos han aprofitat per gaudir alhora de motos i cotxes.