Enlaces accesibilidad
Metro de Barcelona

Les obres de l'L9 i L10 avancen a bon ritme: el tram central estarà operatiu el 2027

Per
Pou per fer l'estació de l'L9 i L10 a Sarrià
Pou per fer l'estació de l'L9 i L10 a Sarrià

Les obres del tram central de l'L9 i L10 del metro de Barcelona avancen a bon ritme. Així ho ha assegurat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha situat en el 2027 la posada en servei de la infraestructura. De fet, la tuneladora ha avançat 1.200 metres en el darrer any i ja ha arribat a Sarrià, i es preveu que arribi a Lesseps a finals del 2024. Fins avui, les obres compleixen el pla de treball previst.

Plànol metro L9/L10

Plànol metro L9/L10 TMB

Després d'una dècada d'aturada dels treballs per la crisi econòmica, l'estiu de l'any passat es van reprendre les obres de "l'obra civil més important a Catalunya dels últims 20 anys". Els extrems de les dues línies de metro ja funcionen fins a la Sagrera i fins a la Zona Universitària i han d'unir-se per dins de la ciutat amb una inversió de 925 milions d'euros.

La tuneladora de l'L9 del metro de Barcelona, a tocar de la futura estació de Sarrià | Climent Sabater

113 milions d'usuaris a l'any

El president català i la consellera de Territori, Ester Capella, han visitat aquest divendres els treballs que s'estan duent a terme en la que serà la futura estació de l'L9 i L10 de Sarrià: el pou en el qual se situarà té 26 metres de diàmetre i baixa ja fins als gairebé 40 metres de profunditat, si bé finalment aconseguirà els 72.

Entre les dues línies, sumaran 48 quilòmetres de longitud, 50 estacions i 17 bescanviadors: les usen ara 23 milions de persones a l'any, però la previsió és que l'acabin utilitzant 113 milions. El tram central ara en obres estarà operatiu a partir de 2027, si bé no amb totes les estacions ja en servei. "S'estan complint els terminis perquè pugui entrar en funcionament el 2027", ha dit Aragonès.

1.200 metres en un any

La gran protagonista de les obres és la tuneladora, ara en atur tècnic. Tornarà a funcionar a principis d'agost, encarregada de perforar el subsol per a habilitar els túnels pels quals circularan els trens: mesura 100 metres de longitud, 12 de diàmetre i pesa més de 2.300 tones. Aquesta espectacular màquina ja va finalitzar la seva tasca entre la Sagrera i Lesseps i entre Zona Universitària i Manuel Girona.

El tram que perfora des de l'any passat va de Manuel Girona fins a Lesseps. En poc més de 12 mesos ha avançat 1.200 metres, entre les futures estacions de Manuel Girona i pràcticament Sarrià. El president de la Generalitat ha dit que aquestes obres seran fonamentals per a "recosir els barris en el conjunt de l'entorn metropolità".