Els presseguers d'Aitona: com fer la millor foto
- L’espectacle d’Aitona en flors atrau cada any aficionats i professionals de la fotografia
- Els presseguers floreixen de finals de febrer a finals de març
Amb una extensió de més de 8.500 hectàrees de fruiters florits colorits de rosa i blanc, és molt difícil no fer bones fotografies. La imatge dels presseguers florits atrau, des de fa més de deu anys, els aficionats a la contemplació de paisatges naturals i a la fotografia. Però atenció: cal tenir en compte que els camps de fruiters són privats i no es pot trepitjar per segons on ni tocar les flors perquè es fan malbé molt fàcilment. L’afluència de turistes és tanta que si tothom toqués les flors, es perdria la collita.
Com fer les millors fotos?
A Aitona el rosa satura la imatge de finals de febrer a finals de març, normalment. Aquest és un espectacle efímer, que segons les temperatures pot durar de tres a quatre setmanes. Aquí, les baixes temperatures, i la humitat de les boires de l’hivern asseguren una bona floració - i, per tant, una òptima producció - d’aquests fruiters, sempre que no plogui, ja que en aquest cas les flors cauen abans d’hora.
1. El temps és important: Vigila la meteorologia i el vent per anar els dies indicats.
2. Combina llums: Pots combinar la llum artificial del flash amb la natural. Depenent de la intenció de la sessió.
3. Prova! Prova des de diferents perspectives, angles i tot el que se t'acudeixi. És el moment d'experimentar!
4. Els retocs finals són importants per acabar d'arrodonir la fotografia.
Sempre hi ha qui no vol que la imatge quedi com una més al seu telèfon mòbil. Si aquest és el cas, el millor és acudir a un professional, com ara en David del Val, que ja fa anys que no es perd una floració. Casaments, nuviatges, prometatges, fotos promocionals o de família voltades d’aquest entorn són els encàrrecs que més acostuma a rebre mentre dura l’espectacle. Així i tot, no és tan fàcil trobar l’enquadrament perfecte en mig de tanta varietat. La natura pot ser molt fotogènica, però també imprevisible.
Aitona ha creat una marca turística pròpia entorn d'aquest espectacle: Fruiturisme, i mentre dura la floració, proliferen les excursions organitzades, el turisme rural i costa trobar taula en els restaurants de la zona si no és reservant amb antelació. Dels cotxes i dels autocars baixen els excursionistes amb un únic desig: copsar la imatge perfecta!