Talls a l'R3 entre Mollet i Figaró per les obres de desdoblament de la via
- Els talls duraran gairebé tres mesos i venen acompanyats els serveis alternatius amb autobusos llançadora
- El director de Terminus. Centre d'Estudis del Transport considera que el retard d'execució d'obres comportarà anys per "estar a l'alçada"
El passat 12 d'octubre van començar els talls a la línia 3 de Rodalies entre Mollet i Figaró per les obres de desdoblament de la via. Uns talls que duraran gairebé tres mesos, fins a finals de gener. Segons el secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, Xavier Flores, els treballs serviran per fer una "millora integral" de la xarxa. La interrupció ve acompanyada d'un servei alternatiu d'autobusos.
"Treballarem en tots els aspectes ferroviaris vinculats a les estacions, a part de treballar també tot el que puguem en el desdoblament de la plataforma en els trams interestacionals", ha dit Flores. Uns treballs de millora que s'emmarquen dins els reclams constants per part de la Generalitat pel traspàs de la gestió i les contínues incidències que registra Rodalies.
Servei alternatiu
Aquest dilluns ha estat el primer dia feiner des de l'inici de les obres. Durant el matí plujós, els usuaris han posat a prova els serveis alternatius amb autobusos llançadora que funcionaran durant els tres mesos que el servei estarà interromput. Des de 'Perquè no ens fotin el tren', Montse Ayats ha insistit que la informació sobre els horaris i la logística ha arribat "tard i malament". Les alternatives són:
- Des de Mollet fins a Centelles: servei diari amb una oferta directa i un altre amb parades intermèdies entre les 5 h fins a la 1:15 h amb una freqüència de 30 minuts.
- Des de Centelles fins a Barcelona - La Sagrera: funcionarà des de les 6 h fins a les 9 h del matí i de les 16 h fins a les 21 h (en sentit contrari) amb una freqüència de 30 minuts.
- Des de La Garriga fins a Barcelona - La Sagrera: funcionarà des de les 6 h fins a les 9 h del matí i de les 16 h fins a les 21 h (en sentit contrari) amb una freqüència de cada 30 minuts.
Retard d'execució d'obres a Rodalies
El Govern de la Generalitat ha reclamat en diverses ocasions el traspàs per part del govern espanyol de la gestió de la infraestructura de Rodalies. Considera que hi ha un retard en les obres i un infrafinançament. De fet, el director de Terminus. Centre d'Estudis del Transport, Joan Carles Salmeron, assenyala que el retard d'execució d'obres a Rodalies comportarà anys per "estar a l'alçada".
"L'abandonament d'inversions en ferrocarrils en els últims 20 anys ha sigut dantesc", ha dit. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, destaca que FGC estava en pitjor estat que el servei de Renfe, però que ara és referència perquè s'hi ha invertit durant 40 anys. Tot i això, Salmeron creu que la gestió de Rodalies per part de la Generalitat seria inassumible sense finançament.
Incidències
Justament aquest dimarts el servei de l'R3 s'ha vist afectat per una incidència en un tren a Hospitalet, cosa que ha provocat retards de mínim 40 minuts en aquesta línia i també a l'R1 i R4. El primer dia de talls una incidència a Montcada va provocar tres hores d'interrupció del servei entre les estacions de Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. Tot i això, el primer dia laborable de talls la jornada es va desenvolupar amb normalitat.