Enlaces accesibilidad
Aeroport

Foment planteja l'allargament de la tercera pista del Prat per sobre de la Ricarda

  • La patronal catalana defensa que la nova proposta permet preservar la biodiversitat subaquàtica
  • Els grups ecologistes i l'alcalde del Prat mostren el seu rebuig a l'ampliació de l'aeroport

Per
El presidente de Foment, Josep Sánchez Llibre i el presidente de la Comisión para la ampliación del Aeroport, Lluis Moreno
El presidente de Foment, Josep Sánchez Llibre i el presidente de la Comisión para la ampliación del Aeroport, Lluis Moreno

Foment del Treball proposa allargar la tercera pista de l'aeroport del Prat amb una passarel·la amb pilones que aniria per sobre de l'espai protegit de La Ricarda. Una ampliació que seria de fins a 840 metres i que segons la patronal permetria doblar les connexions internacionals respectant l'entorn mediambiental. És una de les propostes que planteja la Comissió per a l'ampliació de l'Aeroport i que ha presentat públicament aquest dilluns revifant un debat que semblava aparcat.

Foment planteja alargar la tecera pista del Prat per sobre de La Ricarda | Climent Sabater

El president de la patronal catalana, Josep Sánchez Llibre, ha fet una crida a arribar a un acord: "És ara o mai" i ha defensat la proposta assegurant que "farem l'aeroport més sostenible i ecològic del món.

Plataforma sobre la Ricarda

La proposta contempla la construcció d'una estructura d'uns 300 metres de llarg per uns 200 d'ample sostinguda per pilons de 55 metres, un sistema "semblant al plantejat en la pista damunt de la mar però la longitud dels pilons molt més curta". Amb això, vol aconseguir que la pista assoleixi els 3.500 metres de longitud que consideren que es necessiten.

Foment reactiva el debat sobre l'ampliació de l'aeroport

La Comissió ha qualificat l'opció d'altament viable i ha defensat que les dificultats legals i mediambientals podrien ser superades sense majors inconvenients: "És una proposta més, no és la favorita de ningú", ha resolt el president de la Comissió. Lluís Moreno ha xifrat el cost estimat en "uns 100 o 200 milions d'euros" més que els 263 milions de la proposta que plantejava Aena per a ampliar aquesta pista 500 metres.

La proposta de la patronal catalana, en tot cas, descarta la pista sobre el mar o deixar l'aeròdrom com està actualment.

Les reaccions

Un plantejament que ja ha generat tota mena de reaccions. La primera, la dels ecologistes, com la plataforma Zeroport que demanen no només que s'aturi el projecte, també que es redueixin les freqüències de vols. També l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, ha qualificat de "caduc, fracassat i sobretot ple d'errors" el projecte que ha plantejat aquest dilluns Foment.

Per la seva banda, la primera tinent d'alcalde de Barcelona, Laia Bonet, ha dit que analitzaran les propostes i ha recordat que ja hi ha un grup de treball d'experts en matèria d'infraestructures que analitzen les possibilitats. Els socialistes celebren que s'abordi aquest projecte i que es reobri el debat sobre l'ampliació. Elia Tortolero, la portaveu de la comissió executiva del PSC, assegura que el següent pas és que s'obri la comissió tècnica.