El sector turístic de Girona confia a tancar l'any amb bons registres d'ocupació
- Encara que la xifra de visitants és un 1% inferior, han fet estades més llargues
El mercat nacional continua sent el principal client, seguit del francés
Optimisme al sector turístic gironí, que confia a tancar l'any amb bons registres d'ocupació. Encara que la xifra de visitants a hores d'ara és un 1% inferior a la de l'any passat, enguany han contractat estades més llargues i han gastat més diners. El mercat nacional continua sent el principal client, seguit del francés, tot i que perd pistonada.
El president de la Patronal de Turisme de la Costa Brava, Miquel Noguer, considera que ha estat una "bona temporada" i que tenen un bon funcionament del sector. Així, el 2024 l'objectiu de la patronal és posicionar la Costa Brava com una destinació "segura a Europa i a la Mediterrània".
7 milions de turistes
Durant els nou primers mesos de l'any, més de set milions de persones han visitat les comarques gironines. Mentre que a la Costa Brava les xifres són pràcticament idèntiques a les de l'any passat, al Pirineu de Girona els visitants han disminuït un 5%, un descens que es produeix als mesos de primavera i estiu.
Tot i això, el total de pernoctacions és superior al del 2022, ja que els viatgers han fet estades més llargues i creix també la despesa dels turistes. D'altra banda, el mercat nacional continua sent el principal client, seguit del francés, tot i que perd pistonada. Pugen els mercats belga, alemany i nord-americà, i es recupera el britànic.
I és que un dels reptes del sector turístic gironí per aquest estiu era recuperar el turista britànic. Amb la pandèmia, el Brexit i la recessió que pateix el país el nombre de visitants del Regne Unit encara distava molt a les xifres d'abans de la pandèmia. Tot i que aquest estiu no s’ha assolit el mateix nivell que hi havia el 2019, sí que s’hi ha acostat molt.