Enlaces accesibilidad

Arrenquen les obres per soterrar un tram de l'R2 a Montcada

  • La ciutat feia més de 40 anys que reclamava la transformació de la via, un punt on han mort 180 persones
  • El soterrament s'allargarà fins a 7 anys i tindrà un cost de 540 milions d'euros

Per
Les obres per soterrar l'R2 a Montcada i Reixac començaran amb l'anàlisi del terreny al barri de la Ribera
Les obres per soterrar l'R2 a Montcada i Reixac començaran amb l'anàlisi del terreny al barri de la Ribera

Aquest dilluns comencen les obres per soterrar les vies de la línia R2 de Rodalies al seu pas per Montcada i Reixac. Segons l'Ajuntament, es preveu que s'allarguin fins a 7 anys i s'invertirà un total de 540 milions d'euros.

Engeguen les obres per soterrar l'R2 a Montcada i Reixac

Es tracta d'una transformació d'allò més esperada per la ciutat, que feia més de 40 anys que reivindicava el perill de la zona. Fins ara els veïns havien de travessar les vies per creuar el municipi i han mort atropellades més de 180 persones.

S'eliminen els passos a nivell

La transformació pretén millorar el traçat actual, eliminant els passos a nivell. A més a més, s'incorpora una tercera via que anirà en paral·lel al de la línia d’alta velocitat. L'objectiu principal de les remodelacions que farà el consistori és cosir el nucli urbà; es guanya seguretat i s'incorporen espais nous que garantiran la dinamització socioeconòmica.

Els treballs s'inicien al barri de la Ribera, on es faran les primeres cales, i aniran avançant en direcció França. 

40 anys de retard

La demanda de soterrar les vies del tren a Montcada i Reixac es remunta a la dècada dels vuitanta. Des del restabliment de la democràcia, la localitat demanava una reestructuració de les infraestructures que la creuen, amb diverses línies ferroviàries, però també carreteres, com la C-17 o la C-33.

"Ara sí": comencen les obres del soterrament de les vies de l'R2 a Montcada | Informa: INMA MORANT

En 2020 s'anunciava el soterrament de l'R2 al municipi, quan es va aprovar un pressupost pròxim als 300 milions d'euros i el compromís de fer les obres en 3 anys. Els retards, però, van impedir que això fos possible. També en 2022, la inflació i la guerra a Ucraïna van apujar els preus dels materials i van obligar a licitar novament el soterrament.

Creen una oficina de seguiment

Per fer un seguiment dels treballs, el consistori va comunicar que es crearia una oficina municipal encarregada de vetllar perquè se segueixi el calendari previst, però també per recollir les inquietuds que puguin generar-se per part del veïnat.

Estarà configurada a diferents nivells i comptarà amb la participació de càrrecs electes de l'Ajuntament, tant de govern com de l'oposició, així com d'entitats i associacions.