Enlaces accesibilidad

Toc d'alerta sobre les inversions de Seat a Catalunya

  • El president de SEAT reclama al govern espanyol fer "els deures" en l'electrificació del sector
  • La marca catalana multiplica per vuit els beneficis fins als 548 milions gràcies a les vendes de Cupra

Per
El president de Seat, Wayne Griffiths, durant la presentació de resultats del Grup
El president de Seat, Wayne Griffiths, durant la presentació de resultats del Grup | ACN

SEAT pressiona perquè Espanya faci els deures per impulsar el cotxe elèctric. El president de SEAT, Wayne Griffiths, ha aprofitat la presentació dels resultats rècord del Grup de l'any passat per fer un nou toc d'alerta. Adverteix que perillen les inversions del grup si no s'accelera l'aposta per l'electrificació del sector.

Millorar els ajuts i l'electrificació

L'amenaça té xifres concretes. Diu que perillen els 10.000 milions d'inversions a Espanya del grup Volkswagen. També els a prop de 15.000 llocs de feina que el grup té a les plantes de Martorell, Barcelona i el Prat del Llobregat. El conseller delegat de SEAT reclama millorar els ajuts a la compra de vehicles 100 % endollables i impulsar la infraestructura de recàrrega, que és un dels “grans dubtes” dels ciutadans. 

SEAT apreta Espanya per impulsar el cotxe elèctric | Climent Sabater

“Ara és el moment de prendre decisions”, ha assegurat Griffiths, que ha advertit que s’han “perdut dos anys” per impulsar el mercat elèctric. “No podem esperar més”, ha insistit, alhora que ha recordat que “els números no enganyen”. Durant el 2023 un 22% dels cotxes venuts a Europa eren electrificats, mentre que a Espanya només un 12%. “I en el que va d’any encara estem pitjor, només l’11,5% dels venuts a Espanya són electrificats i menys d’un 5% són totalment elèctrics”, ha lamentat. 

Resultats rècord

L'advertència arriba en plena eufòria de resultats. SEAT ha presentat els millors números de la marca en els seus 73 anys d'història, amb 548 milions de beneficis el 2023. Són vuit vegades més que l'any anterior, que s'expliquen pel comportament de Cupra.

Segons consta a la memòria del grup Volkswagen, l'any passat es van vendre 602.000 unitats, és a dir, un 28,5% més que el 2022, mentre que el volum de vehicles entregats va ser de 519.000 vehicles, un 34,6% més. Pel que fa als vehicles produïts, la xifra es va elevar un 27%, fins a les 533.608 unitats, de les quals més de la meitat, un 53,7%, eren de Cupra. El Grup VW va guanyar 17.298 milions l'any passat, un 13,1% més.

A punt per entrar als Estats Units

CUPRA entrarà als Estats Units abans que acabi la dècada. És l'anunci que ha fet el Grup aprofitant la presentació de resultats. El pla implica llançar la versió elèctrica del Formentor i un crossover SUV elèctric més gran. Aquest crossover SUV es produirà a les fàbriques del Grup Volkswagen a Amèrica del Nord, inclòs Mèxic. En un primer moment, CUPRA es llançarà en una selecció d'estats de les costes Est i oest, i en estats del Cinturó del Sol. Tot això, a través d'un nou model de distribució.