Enlaces accesibilidad

Seat començarà a produir bateries el primer trimestre de l'any vinent

  • La companyia referma el compromís inversor amb la planta de Martorell, però reclama una aposta més decidida per la mobilitat elèctrica
  • La nova planta tindrà capacitat per acoblar 1.400 bateries al dia i produir uns 350.000 vehicles a l'any

Per
Seat presenta la planta d'ensamblatge de bateries que ja està construint a les seves instal·lacions de Martorell
Seat presenta la planta d'ensamblatge de bateries que ja està construint a les seves instal·lacions de Martorell

El conseller delegat de la marca Volkswagen, Thomas Schäfer, i el president de Seat, Wayne Griffiths, han reclamat aquest divendres tant al Govern espanyol com a la UE que apostin de manera clara per l'electrificació i la transició al vehicle elèctric. Durant la presentació de la planta d'ensamblatge de bateries que Seat està construint a Martorell, i davant del rei Felip VI, el ministre d'Indústria i el president de la Generalitat, Griffiths ha avisat que Espanya s'està quedant enrere en la implantació de la mobilitat elèctrica. En aquest sentit, ha apel·lat directament a les institucions: "confiem en vostès: si us plau, no ens fallin".

La nova planta ensamblarà les cel·les procedents de la gigafactoria que el grup Volkswagen construeix a Sagunt, a la Comunitat Valenciana. Tindrà capacitat per produir 1.400 bateries al dia, una cada 39 segons, per fabricar uns 350.000 vehicles l'any, i abastirà els cotxes elèctrics del grup que es començaran a manufacturar a Martorell a partir del 2025.

Seat començarà a ensamblar bateries a Martorell l'any vinent | CLIMENT SABATER

Es posarà en marxa durant el primer trimestre de l'any vinent i suposa una inversió d'uns 300 milions d'euros. Griffiths també ha explicat que Martorell acollirà la producció del Cupra Raval a finals del 2025 i del Volkswagen id2.all el 2026. "Ja estem posant Espanya sobre rodes elèctriques. La nova planta d'assemblatge de bateries de Martorell n'és la millor prova i estic convençut que només junts ho podem aconseguir", ha assenyalat.

Estructura de la planta d'ensamblatge de bateries que Seat està construint a Martorell

Estructura de la planta d'ensamblatge de bateries que Seat està construint a Martorell

Reivindicació que ve de lluny

A la recent presentació dels resultats de la companyia corresponents al 2023, el president de Seat ja va reclamar al govern espanyol i la Unió Europea més compromís real per impulsar el cotxe elèctric i va avisar que estan en joc les inversions i els llocs de feina. També va alertar de la manca "d’estabilitat política i normalitat institucional" a Espanya i va criticar un "excés" de regulació a nivell europeu, que limita la capacitat operativa del sector.

En el conjunt de l'any 2023 Seat va obtenir un benefici de 625 milions d'euros, un augment de 592 milions amb comparació a l'any anterior i un rècord per la companyia. El volum de vendes també va assolir un rècord històric de 14.333 milions d’euros, un 31% més que al 2022, i va entregar 519.175 cotxes (+35%). La marca Cupra va ser el motor del grup, amb més de la meitat d'entregues (51%), però els vehicles de Seat també es van vendre més (+24%). 

Pel que fa al futur, Griffiths va confirmar que Seat començarà la transformació de la planta de Martorell per fabricar cotxes elèctrics el setembre d'enguany. I entre els seus plans hi ha l'electrificació de la planta catalana i la fabricació d'un model de Cupra, el Raval, i un vehicle de Volkswagen, l'ID.2all. Així mateix, segueix en marxa la planta d’acoblament de bateries, que es preveu que doni feina directa a 400 persones i indirecta a un centenar més.

Els plans de la companyia passen pel llançament de cotxes híbrids endollables i de baix consum millorat fins que s’acabi l’era de la combustió. En aquesta línia, el 2025 està prevista la posada al dia dels models Arona i Ibiza el 2025 i, en els propers mesos, sortirà una nova versió del León i una actualització de l’Ateca.