Ebro i Chery formalitzen a Barcelona la seva aliança per reactivar l’antiga fàbrica de Nissan
- La nova planta 'Ebro Factory' permetrà produir fins a 150.000 vehicles l'any 2029
- Pedro Sánchez anuncia una inversió total de les administracions d'uns 400 milions d'euros
Chery i Ebro ratifiquen l'acord de reindustrialització de l'antiga fàbrica de Nissan. La nova planta, que serà coneguda com a ‘Ebro Factory’, permetrà recuperar 1.250 treballadors de l’antiga factoria i arribar a fabricar 150.000 vehicles l’any 2029.
El CEO d’Ebro, Pedro Calef, ha destacat el “compromís total” de la ‘joint venture’ entre l’empresa catalana i la xinesa per produir a Catalunya i ha indicat que l’assemblatge de l’Omoda 5 començarà a finals d’aquest mateix estiu. La signatura del pacte s’ha fet en un acte protocol·lari que ha comptat amb la presència del president Pere Aragonès i el president espanyol, Pedro Sánchez.
“🚘 #Chery i Ebro ratifiquen l'acord que permetrà la reindustrialització de l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona | @RTVECatalunya
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) April 19, 2024
➕ Info: https://t.co/GeoXCYcV2y pic.twitter.com/qwb9YaJMvi“
Un aterratge en tres fases
Un acord que possibilitarà la fabricació de vehicles a la Zona Franca de Barcelona en tres fases. Primer es començarà per l'ensemblatge d'un model elèctric de la marca Omoda, propietat del grup Chery, amb peces procedents de la Xina, després s'iniciarà la producció de la furgoneta, també elèctrica, que suposa el renaixement de la històrica marca Ebro. Ja en una tercera fase es produiran models de Chery que sortiran al mercat sota la marca Ebro.
Començarà amb l'Omoda 5 de gasolina
Calef ha detallat que la producció començarà "a final d'estiu" amb uns 150 empleats del grup de 600 antics treballadors de Nissan que estan fent cursos de formació, que treballaran en l'acoblament del Omoda 5. Inicialment, es treballarà amb la versió de gasolina i peces procedents de la Xina. Més endavant es produirà la versió elèctrica d'aquest model i que després també es fabricarà a Barcelona el Jaecco 7, un vehicle d'una gamma superior del grup Chery.
“🚘 Les xifres de l'acord entre #Chery i Ebro:
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) April 19, 2024
🔸 Contractació de 1.250 treballadors de l'antiga planta de Nissan
🔸 Producció de 150.000 vehicles l'any 2029
🔸 Una inversió total de 400 milions | @RTVECatalunya
➕ Info: https://t.co/GeoXCYcV2y pic.twitter.com/NdMZIgeoYZ“
El primer vehicle d'Ebro que s'acoblarà en la nova fàbrica, batejada com Ebro Factory, començarà a sortir de les línies de producció en el quart trimestre d'enguany i seran dos models SUV, de segments mitjà i mitjà-alt, amb motoritzacions PHEV (híbrids) i combustió, sota una plataforma i una tecnologia compartides amb Chery.
El llançament de la 'pick up' elèctrica d'Ebro (fruit de la llicència heretada de Nissan) es preveu per a més endavant.
Una producció de fins a 150.000 vehicles
Ebro Factory, que és propietat d'Ebre-EV MOTORS, comprèn dues plantes: la de Zona Franca i la que està situada a Montcada i Reixach, també explotada abans per Nissan, dedicada a l'estampació i soldadura de peces metàl·liques.
Calef ha explicat que en la planta de Zona Franca es realitzaran "importants inversions" en els pròxims anys, amb la col·laboració de Chery i comptant amb diferents ajudes governamentals en forma de subsidis i préstecs. El president del Govern, Pedro Sánchez, ha parlat concretament d'una inversió total de 400 milions, comptant l'aportació de les administracions.
La producció total prevista per a 2029 serà d'aproximadament 150.000 vehicles, que anirà augmentant fins a la plena ocupació de la fàbrica, mentre que es contempla que en 2027 s'arribi a les 50.000 unitats.