Enlaces accesibilidad

Habilitats els passos temporals de vehicles a la Rambla de Barcelona

  • Les obres de remodelació del passeig obliguen a obrir cinc passos per tal que es pugui creuar del barri del Gòtic al Raval
  • S'elimina almenys durant deu mesos la baixada per la calçada Besòs, mentre que la del costat Llobregat serà en sentit ascendent

Per
Comencen les obres de transformació de la Rambla de Barcelona, que s'allargaran fins al 2027.
Comencen les obres de transformació de la Rambla de Barcelona, que s'allargaran fins al 2027.

La transformació de la Rambla de Barcelona és imminent. Un dels espais de major atracció turística de la ciutat modifica l'aspecte augmentant voreres i ampliant l'espai de les zones de més afluència. Un canvi que implica obres, finalització de la qual es preveu en 2027 i que obliga a obrir passos perquè els vehicles creuin del barri del Gòtic al Raval.

Comencen les obres de transformació de la Rambla de Barcelona

Des d'aquest dilluns s'han habilitat cinc zones de pas a Portaferrissa-Carme, a Ferran-Unió, i als carrers Nou de la Rambla i Colom per accedir a la plaça Reial. Més endavant també ho faran al pla de la Boqueria i al carrer Escudellers. Per tal de garantir la seguretat s'han col·locat semàfors, barreres i s'ha refet el paviment actual per tal d'indicar als vianants el trànsit que travessa el passeig. 

Serveixen per donar accés i sortida al veïnat del barri Gòtic, als vehicles d’emergències i a la distribució urbana de mercaderies (DUM).

Arrenquen els treballs

Un dels primers compromisos de Jaume Collboni va ser accelerar i intensificar les obres per tal de tenir-les acabades com més aviat millor, tot i que això pugui comportar més afectacions en la mobilitat. Es preveu que en poc més de 3 anys la Rambla estigui enllestida, un període que correspon a la meitat del que proposava l'anterior alcaldessa Ada Colau.

Així quedarà la Rambla de Barcelona quan es finalitzin els treballs.

Així quedarà la Rambla de Barcelona quan es finalitzin els treballs.

Com a molt en juliol, just abans que arrenqui la Copa Amèrica, es pretén acabar el primer tram d'obres, el més proper al monument de Colom. I, aleshores es donarà pas als altres quatre, que estaran subdividits en fases per minimitzar les molèsties als veïns.

Les reformes, amb un retard de deu-dotze mesos entre unes i altres, són les següents:

  • Vorera i calçada del lateral Besòs-Gòtic
  • Vorera i calçada del lateral Llobregat-Raval: Amb aquests arranjaments el trànsit de pujada ja torna al seu lloc habitual
  • Passeig central: Dos carrils de circulació oberts i pas altern per als vianants. (Les terrasses quedaran afectades entre cinc i vuit setmanes)

Més espai per al vianant

La nova rambla tindrà un únic carril de circulació de pujada i baixada, amb 3,5 metres d’amplada i restringit. Només estarà permès als taxis, autobusos, mercaderies i per a accessos a hotels i apartaments; com ja passa actualment en direcció pujada.

A banda, alguns trams tindran un cordó de serveis de 2,8 metres d’amplada i voreres laterals d’un mínim de 3 metres d’amplada.

També s’habilitaran tres grans espais-plaça amb plataforma única a la zona de l’església de Betlem i el Palau Moja, al Pla de la Boqueria i al Pla del Teatre.

Seguirà havent-hi zones d’estada amb bancs als laterals del passeig central, sota l’ombra dels arbres. Es retiraran alguns d'ells i es plantaran de nous. En total en quedaran 384.

Afectacions importants

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, i el regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, han admès la complexitat de les obres per l’afectació ciutadana, però han dit que es farà una comunicació i acompanyament a tots als afectats per minimitzar els perjudicis.

A més del que pot suposar pel que fa al trànsit i les molèsties que pot ocasionar en els veïns de la zona, també es veuen afectades algunes de les línies de transport públic. Els busos 59 i N-9 es desvien i baixen per la Via Laietana. En canvi, l'V-13, que ara acaba i comença al Pla de Palau, ho fa a la plaça Catalunya.