Enlaces accesibilidad

Els 16 espais de gran afluència a Barcelona on es contindrà el turisme

  • L'Ajuntament busca minimitzar les molèsties de l’activitat turística i, fins i tot, limitar-la
  • El Pla EGA reforçarà la vigilància, la neteja i la dinamització veïnal, entre d'altres

Per
Barcelona defineix 16 Espais de Gran Afluència per atenuar les molèsties del turisme o limitar-lo.
Barcelona defineix 16 Espais de Gran Afluència per atenuar les molèsties del turisme o limitar-lo.

L'Ajuntament de Barcelona presenta un model per gestionar el turisme de la ciutat i acabar amb les molèsties, que en determinades ocasions, causen als residents. Així, el consistori ha definit els 16 Espais de Gran Afluència (EGA), on la prioritat són la Sagrada Família, el Park Güell i la Boqueria, per reforçar la vigilància, neteja i la dinamització veïnal.

Una mesura per reduir les conductes incíviques dels visitants i alhora limitar el flux de visitants perquè la seva experiència no sigui decebedora. És a dir, més civisme i més accions perquè el turisme continuï aportant "riquesa i dinamisme”. El Pla EGA tindrà, al llarg dels 4 anys de mandat, una inversió de 44 milions d'euros.

El que tenen en comú aquests espais és que suporten una ocupació i saturació de l’espai públic amb un gran volum de mobilitat, han viscut una transformació de l'activitat, tot enfocat als visitants i, també tenen dificultats per desenvolupar l’activitat quotidiana. Alguns d'ells, però, no estan vinculats al turisme, sinó directament a les persones residents.

Sagrada Família

Al voltant de la Sagrada Família ja s’ha començat a treballar en el projecte d’urbanització dels carrers Provença i Marina i en la millora dels accessos al metro. També en la reordenació de l’estacionament d’autocars turístics.

L'Ajuntament de Barcelona gestionarà les zones més turístiques | Maite Boada

Està pendent la reforma de la plaça Pablo Neruda, la reordenació de l’espai públic i dels elements urbans del temple. Altres mesures previstes són el soterrament de línies aèries de subministrament, mesures de suport al comerç de proximitat per enfortir l’Eix Avinguda Gaudí i l’anàlisi de l’accessibilitat a la zona.

Boqueria

 A la zona compresa entre el Mercat de la Boqueria i la plaça de La Gardunya es millorarà:

  • Els Jardins del Doctor Fleming
  • Es faran intervencions puntuals a la plaça de La Gardunya
  • Reforç de seguretat amb la contractació de quatre nous agents cívics al Mercat de la Boqueria i els seus entorns
  • Reforma del porxo dels jardins de Rubió i Lluch i la façana del recinte del carrer de l’Hospital

Park Güell

Algunes de les mesures previstes per al Pla EGA del Park Güell, ja s’han presentat recentment, com l’ampliació de l’àrea de restricció del trànsit al barri de la Salut, la reordenació de les parades de taxi, la introducció de reforços en les línies de bus 24, V29 i 116 i la venda d’entrades únicament per internet.

També preveu altres mesures com la reurbanització dels entorns del Park Güell: el carrer del Torrent del Remei, la Font del Carbó i la connexió del carrer del Repartidor amb el passatge Turull. I, d'altra banda, l'adquisició de La Miranda com a equipament públic al barri de la Salut per consolidar-lo com a espai cultural i comunitari del barri.

Més efectius i anàlisi de dades

L'Ajuntament de Barcelona ha considerat necessari crear una oficina de coordinació tècnica dels 16 Espais de Gran Afluència, per conèixer i analitzar l'impacte en els entorns. A més a més, ampliarà la dotació d’agents cívics fins als 70 efectius durant la campanya d’estiu (la resta de l'any hi ha 58), posarà en marxa un programa de suport al comerç local; intensificarà el control de venda ambulant i hi haurà més neteja i seguretat.

Els altres espais turístics són Passeig de Gràcia-Plaça Catalunya, Barri Gòtic, La Rambla, Sant Pere-Santa Caterina-La Ribera i la Barceloneta. La resta, amb més presència de residents, són la Rambla del Poblenou, el Front Litoral, el Parc del Fòrum, les Glòries, el Turó de la Rovira, el Mercat de Sant Antoni, Montjuïc-Poble Sec i el Camp Nou.

Campanya informativa

Els que venen de visita a Barcelona hauran de conèixer bé les normes, per tal de garantir una bona convivència. És per aquest motiu que el consistori ha engegat una campanya informativa amb el lema 'Barcelona, our home. And yours’ i el subtítol ‘Everyone is welcome. Be respectful and you’ll be respected’.

Set consells, en anglès, que pretenen conscienciar els turistes de la necessitat de respectar les normes: cuidar la ciutat, utilitzar aigua de manera responsable i no molestar al veïnat, entre ells.