L'R3, R4, R7 i R12 recuperen la normalitat entre l'escepticisme dels usuaris
- L'R3, una de les línies més afectades, ha recuperat la normalitat amb freqüències i trajectes habituals
- Els usuaris demanen més freqüències en hora punta i critiquen la manca de manteniment
Montcada Bifurcació ha recuperat la normalitat a totes les línies de Rodalies després d'un mes d'afectacions a l’R3, R4, R7 i R12 per un robatori de coure el 12 de maig. Aquest dilluns, per tant, els usuaris ja podien arribar a Barcelona sense haver de fer transbord o agafar busos.
Una de les línies més afectades ha estat l’R3. Molts usuaris han celebrat el retorn a la normalitat, però s'ho han agafat amb cert escepticisme per si torna a passar de nou i apunten a les "dificultats" constants.
Critiquen la pèrdua de temps
Usuaris de l'R3 han agraït la represa de la circulació normal amb certa crítica. “Celebrem poder tornar a agafar aquesta línia, però hem perdut tot un mes. És una pena que tinguem tantes dificultats malgrat tota la infraestructura que hi ha”, apunten. Altres han entomat la recuperació dels horaris habituals amb escepticisme: "Diuen que avui els trens aniran bé, però no sabem si és una llegenda i ho volem comprovar".
“🚆 Els trens de l'R3, R4, R7 i R12 tornen a circular per Montcada Bifurcació | @RTVECatalunya
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) June 17, 2024
➕ Info a https://t.co/EsgU6QNbQJ pic.twitter.com/yprOQZDVvj“
Reclamen més freqüències en hora punta
L'R3 és una de les línies de Rodalies que aquest dilluns ha recuperat la normalitat amb freqüències i trajectes habituals. A l'estació de Vic, però, no hi havia l'afluència habitual d'un dilluns laborable. "Falta que la gent sàpiga que tornen a haver-hi trens", es queixa Montse Ayats, membre de la plataforma Perquè no ens fotin el tren.
Si bé la represa del servei hauria de ser una bona notícia després de la interrupció, molts usuaris reclamen reforçar les freqüències en hora punta per ser una alternativa al cotxe. "No et poden fer esperar 2 hores per agafar un tren de 8 minuts", es queixava la Carme, una usuària.
Per als usuaris com la Carme, aquest dilluns s'ha donat una paradoxa: passen a tenir pitjors freqüències que durant el temps que hi ha hagut restriccions del servei pel robatori de cable del maig. La falta de manteniment és una altra de les queixes.