Enlaces accesibilidad
Tramvia per la Diagonal

La segona fase de connexió costarà més de 200 milions d'euros i comportarà uns 3 anys i mig d'obres

  • L'Ajuntament de Barcelona assumiria més de la meitat de la inversió necessària.
  • Laia Bonet ha afirmat que la voluntat del govern municipal és aprovar inicialment el projecte abans que acabi l'any per licitar-lo.

Per
La segona fase de connexió del tramvia per la Diagonal costarà més de 200 milions d'euros
La segona fase de connexió del tramvia per la Diagonal costarà més de 200 milions d'euros | ACN

La segona fase de connexió del tramvia per la Diagonal, la que completarà la unió del Trambaix i el Trambesòs, costarà més de 200 milions d'euros i comportarà 40 mesos d'obres, és a dir, uns 3 anys i mig, fins a finals del 2028. És la previsió que fa l'Ajuntament de Barcelona, que assumiria més de la meitat de la inversió necessària. Segons ha explicat la tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Laia Bonet, el govern municipal ja té a punt el projecte de reurbanització de la segona fase, que costaria 55 milions d'euros i afecta el tram entre passeig Sant Joan i Francesc Macià.

Bonet ha afirmat que la voluntat del govern municipal és aprovar inicialment el projecte abans que acabi l'any per licitar-lo i començar les obres l'estiu del 2025.

L'Ajuntament de Barcelona presenta els projectes de reurbanització de la segona fase de convexió del tramvia per la Diagonal

Un finançament d'uns 215 milions d'euros

A més d'aquests 55 milions d'euros del projecte de reurbanització, també cal tenir en compte els 60 milions d'euros que suposarà el desdoblament del col·lector d'aigües de la Diagonal entre el carrer Girona i la plaça Francesc Macià, l'altre projecte que està ultimant l'Ajuntament. A tot això cal sumar-hi la inversió per fer la infraestructura tramviària, que seria d'uns 100 milions i ha de detallar l'ATM. Tot plegat, per tant, fa que la segona fase de connexió del tramvia requereixi un finançament d'uns 215 milions d'euros.

Condicionat a l'aprovació de pressupostos

Bonet ha remarcat que la connexió del tramvia serà possible sempre que hi hagi pressupostos aprovats per al 2025 tant a l'Ajuntament de Barcelona com a la Generalitat que permetin el finançament de l'obra. "Sense pressupostos no serà possible la connexió del tramvia", ha dit la tinenta, que ha afirmat que és important que els pròxims mesos serveixin per construir els "consensos" necessaris per aprovar els comptes.