Els docents reclamen més pressupost i millores laborals per iniciar el curs
- Reclamen professorat per millorar els resultats acadèmics, que segons l'informe PISA, Catalunya està en una posició baixa
- Exigeixen que el pressupost en educació augmenti fins a arribar al 6%
Els docents comencen el curs escolar demanant a la conselleria d'educació un augment del pressupost destinat a l'escola pública, per poder garantir més professors, amb augments de sous, menys ràtios a les aules i, sobretot, més consens a l'hora de prendre decisions que afectin el seu treball. Unes peticions que el sindicat ha fet a la consellera d'educació, Esther Niubó, durant la reunió que han mantingut aquesta setmana, prèvia a l'inici del curs.
Reclamen consens amb la conselleria abans de prendre cap decisió i que el pressupost en educació augmenti fins a arribar al 6%. Això permetria contractar més docents i així reduir les ràtios a les aules i aconseguir millorar també els resultats acadèmics, que a Catalunya estan en una posició molt baixa segons els resultats de l'informe PISA.
Reclamen una millora salarial i de condicions laborals
Per arrencar el nou curs, el sindicat USTEC·STEs (IAC) demana una millora salarial i de les condicions laborals. Catalunya és una de les comunitats autònomes amb els salaris més baixos, tot i l'elevat nivell de vida. Comenten que una de les raons per la qual hi ha poc equip docent és per la precarització de les condicions laborals d'aquest ofici.
Per altra banda, reclamen una reducció de la sobrecàrrega laboral, ja que defensen que el personal educatiu està sotmès a una pressió insostenible. Demanen l'aplicació de l'horari de 35 hores setmanals, la qual cosa comportarà una reducció de les hores lectives del personal docent. Tanmateix, demanen menys burocràcia i més atenció de l'administració als treballadors.
Pel sindicat, és imprescindible tornar el pes del centre al claustre a l'hora de consensuar i acordar les decisions en matèria pedagògica i d'organització, l'estabilització del personal interí i laboral i la cobertura de places de manera objectiva.
Pel que fa a la Formació Professional, reconeixen avenços com la creació d'una Secretaria pròpia d'FP i l'Agència d'FP dins del Departament, elements clau per millorar aquesta formació.