Confusió entre els usuaris de l'R2-Sud de Rodalies
- Unes obres per millorar els accessos a l'aeroport obliguen a interrompre la circulació entre Barcelona-Sants i Gavà
- El dispositiu alternatiu per carretera no convenç els viatgers, que es queixen de falta d'informació
Els usuaris afectats pel tall de la línia R2 de Rodalies entre Barcelona-Sants i Gavà (Baix Llobregat) d'aquest cap de setmana s'armen de paciència i protesten perquè pensen que el dispositiu per suplir la manca de servei és força "confús". De fet, la queixa més comuna entre els usuaris és la molèstia provocada pel fet que els autobusos alternatius habilitats per Renfe no vagin a la mateixa estació de Sants, sinó a la Diagonal de Barcelona (concretament a Palau Reial), on es pot agafar l'L3 del metro per arribar a Sants. Tot plegat, allarga força la durada del trajecte.
“🚆 Cap de setmana complicat per als usuaris de la línia R2-Sud de #rodalies
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) September 28, 2024
❌ Unes obres obliguen a tallar la circulació de trens entre Barcelona-#Sants i #Gavà
➕ Notícies a https://t.co/YCp3AoruJW pic.twitter.com/k35zqKm7gw“
Són molts els usuaris que reclamen a l'operadora ferroviària que revisi els seus protocols d'informació als usuaris perquè entenen que no han funcionat. Alguns apunten que la informació que es dona per megafonia costa d'entendre, mentre que d'altres admeten que sí que estaven informats del tall a Roda de Berà que els afectarà d'aquí a uns dies, però no s'havien assebentat fins avui de la incidència d'aquest cap de setmana.
Tot plegat, ha fet que l'estació de Gavà hagi viscut una jornada amb més activitat de l'habitual, ja que és inici i final de l'R2 Sud. Passatgers habitual, i també diversos turistes, s'han mostrat confusos per saber si havien de pujar a un tren o a una autobús. El personal d'informació desplegat els ha guiat per triar l'opció correcta.
Obres de millora a la infraestructura
Renfe ha programat un total de 188 autobusos al llarg del cap de setmana i ofereix 3.277 trajectes diaris i 163.850 places en dos recorreguts: un de directe entre Gavà i Barcelona en tots dos sentits i un altre que cobreix els municipis afectats pel tall a l'R2 (Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat). Pel que fa a la connexió entre Barcelona i l'aeroport del Prat, els viatgers han de fer servir les línies de metro L5 i L9 Sud per arribar-hi.
El pla alternatiu de transport de Renfe contempla fins a 128 serveis d’autobús, 64 per sentit en hora punta entre Gavà i Barcelona (sortida des de Zona Universitària cap a Gavà (L3 i L9 Sud del metro) i arribada des de Gavà a Palau Reial per enllaçar amb l'L3) i 40 autobusos a l'hora, 20 per sentit durant tot l'horari, entre Gavà i el Prat de Llobregat (enllaç amb l'L9 Sud) amb parada a Viladecans.
“⚠️Rodalies estableix un pla de transport alternatiu per les obres del nou accés ferroviari a l'Aeroport Josep Tarradellas
— Rodalies Catalunya (@rodalies) September 28, 2024
🚍 Servei alternatiu per carretera: Barcelona - Gavà
🚆Regionals del sud desviats per Vilafranca
📅 28 i 29 de setembre
🔗https://t.co/sxmHnIprFl pic.twitter.com/35GDtpfxMl“
Els serveis regionals del corredor sud de les línies R13, R14, R15, R16 i R17 durant aquests dos dies circulen per Vilafranca del Penedès, cosa que comporta un increment del temps del viatge de mitja hora. L'R2 Sud funciona amb normalitat a partir de Gavà i fins a Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès) i el mateix amb l'R2 Nord, que té com a punt de partida i arribada Barcelona-Sants, en un extrem, i Sant Celoni i Maçanet-Massanes (Selva) en l'altre.
Lafectació al servei és producte dels treballs als accessos a l'aeroport i que consisteixen en actuacions en infraestructura, sistemes d'energia i electrificació i de control de comandament i senyalització i operacions per a l'extensió d'una de les vies del Prat de Llobregat i d'enllaç amb els futurs ramals que connectaran amb la nova infraestructura. També s'aprofitarà per activar els nous sistemes informàtics de gestió del trànsit, a les estacions del Prat, Gavà i Castelldefels.