Enlaces accesibilidad

Sense trens entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per les obres del túnel de Roda de Berà

Per
Operaris Adif treballant en les obres ferroviàries al voltant de l'estació de Castellbisbal.
Operaris Adif treballant en les obres ferroviàries al voltant de l'estació de Castellbisbal.

Aquest dimarts comencen les obres d'adequació del túnel a Roda de Berà, que afectaran el tram de via del Corredor del Mediterrani entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. Una actuació per fer lloc a un tercer carril perquè hi puguin circular combois d'ample internacional. Quedaran sense servei les estacions de Torredembarra i Altafulla.

Les vies de Tarragona, tallades per unes obres a Roda de Berà

Durant els pròxims cinc mesos de treballs hi ha un pla alternatiu de transport per garantir una millor mobilitat a les línies R14, R15, R16, R17 i RT2, que connecten el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre amb Barcelona. En total són 611 expedicions d'autobusos de 30.500 places diàries i 87 busos diaris.

Segons el secretari d'estat de Transports, José Antonio Santano, el "pla alternatiu de transport de majors dimensions" que s'ha fet fins ara. Santano assegura que han col·laborat mà a mà amb els municipis que es veuen afectats i el dispositiu està planificat "amb temps". En concret, la inversió supera els 30 milions d'euros.

Ampliació i renovació de les vies

Adif treballa en l'ample de la via al túnel de Roda de Barà i de la resta del tram, a més de fer operacions a les estacions de Sant Vicenç de Calders, Tarragona, Altafulla i Torredembarra per tal de donar continuïtat al corredor des del sud de l'eix mediterrani. Està previst que el 3 de març es recuperi el servei, tot i que es continuarà treballant fins a juny.

Unes infraestructures més modernes i eficients, que preveuen millorar la qualitat del servei, amb l'eliminació de limitacions de velocitat. Les mateixes obres ja s'han executat a altres trams catalans com el de Castellbisbal.

D'altra banda, el trajecte d'Avant entre Tortosa i Barcelona es veurà reduït en una hora gràcies al tram d'ample ibèric del corredor i la via d'alta velocitat. "És un Avant que ha vingut per a quedar-se", ha assegurat Santano, que a més a més, ha obert la porta a incrementar la freqüència dels viatges. També es mantindrà l'oferta ampliada de les places en el trajecte Lleida-Barcelona.

Un nou AVE de Tarragona a Castelló

El Ministeri de Transports ha anunciat que construirà una nova plataforma d'alta velocitat que uneixi Tarragona i Castelló, tot i que no està previst que sigui a curt termini.

Actualment, el tram es troba ja desdoblat amb ample ibèric i s'hi podria implantar un tercer fil, que en cap cas permetria les prestacions de l'alta velocitat per les característiques del traçat.

Passatgers afectats pels retards

Precisament aquest cap de setmana els usuaris de Renfe han denunciat retards de quatre i cinc hores a l'R2 entre Gavà i Barcelona i ha causat afectacions a les connexions amb l'aeroport del Prat.

Preocupació a Tarragona pel tall ferroviari que durarà un mínim de 5 mesos

I, tot i que els retards no estan relacionats amb el Corredor del Mediterrani, el caos format ha fet augmentar els dubtes sobre si les obres realment seran enllestides en el període previst o s'allargaran, com un túnel en el qual no es veu el final.